X
 

     musimy zrobi�, aby m�c zakre�li� jego wi�ksz� cz��?Podsumowanie* Przyjrzeli�my si� niekt�rym korzy�ciom p�yn�cym z pozytywnegonastawienia w...

Linki


» Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
– Skoroś go nie widział, skąd możesz wiedzieć, że był na strychu? – Toć jego własna żona musiała chyba wiedzieć, gdzie przebywa! –...
»
było pilno porwać z teatru tę, która miała zostać hrabiną de Telek, i zabrać ją daleko, bardzo daleko; tak daleko, aby była tylko jego niczyja więcej!...
»
· Automatyczne uleganie autorytetom oznaczać może uleganie jedynie symbolom czy oznakom autorytetu, nie zaś jego istocie...
»
współobywatelom, że właściwie jego wypychano, ażeby się bił z synem margrabiego o obra- zę księcia Napoleona – mais je leur ai dit 353 –...
»
W�tpliwo�ci co do stanu psychicznego �wiadka i jego stanu rozwoju umys�owego mog� wynika� z informacji uzyskanych od innych os�b w toku post�powania przygotowawczego, w...
»
Mieszka, który do innego obejścia i innych stosunków przywykł z Jordanem, drażniła zarówno wyniosłość biskupa, jak i to, że pod bokiem jego, który zwykł...
»
Jednakże gdy opuścił swe zakrwawione ręce – gdy od trucizny dotyku Foula jego usta poczerniały i napuchły tak, że nie mógł dłużej wytrzymać dotyku...
»
Wejście do tego zakątka ciepła i światła przyniosło Mellesowi ogromną ulgę; poczuł, jak pod wpływem ciepła rozluźniają się jego napięte mięśnie...
»
zanosi³o siê na to, ¿e wp³yw jego stanie siê powszech­nym; ale Bóg wypuœci³ ze swego oœrodka b³yskawicê mocy, b³yskawicê gniewu potê¿niejsz¹ od...
»
Wytworzenie si� przywi�zania zale�y od wra�liwo�ci matki na potrzeby dziecka, ale r�wnie� od jego temperamentu (dzieci cz�ciej reaguj�ce strachem silniej reaguj�...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.


* Widzieli�my, �e korzy�ci te tworz� co� w rodzaju koncentrycznie
u�o�onych okr�g�w - korzy�ci dla nas samych maj� wp�yw na korzy�ci dla
naszych klient�w.
* Zwr�cili�my uwag� na trzy korzy�ci, jakie sami odnosimy jako
zarz�dzaj�cy firm�: zwi�kszenie efektywno�ci zarz�dzania, wy�sza samoocena
(poczucie w�asnej warto�ci) i zwi�kszone szanse na awans.
* Spo�r�d korzy�ci dla tych, kt�rymi zarz�dzamy, wymienili�my lepsz�
motywacj� do pracy, efektywn� prac� zespo�ow�, wz�r do na�ladowania dla
naszych pracownik�w.
* Z pozytywnego nastawienia korzystaj� te� ci, kt�rzy zarz�dzaj� nami:
jako efektywni pracownicy podnosimy swoim pozytywnym nastawieniem jako��
zarz�dzania firm�.
* Na r�ny spos�b skorzystaj� z pozytywnego nastawienia tak�e klienci. W
atmosferze konkurencji i nacisku na jako�� us�ugi, jaka panuje w
dzisiejszych czasach, nie mo�na nie zauwa�y�, jak wa�ne jest pozytywne
nastawienie w tych kwestiach.
* Pod koniec rozdzia�u mieli�my sposobno�� dostrze�enia, w jakich
obszarach mo�na osi�gn�� najwi�ksze korzy�ci z pozytywnego nastawienia i co
musimy zrobi�, aby si� tak sta�o.
+
Rozdzia� 6.&
Jak wykszta�ci� w sobie
pozytywne nastawienie?
Pi�� podstawowych zasad
W rozdziale tym podsumujemy wszystko, co dotychczas zosta�o powiedziane
na temat pozytywnego nastawienia, i sformu�ujemy pi�� podstawowych zasad,
kt�re pomog� nam wykszta�ci� w sobie pozytywne my�lenie. Po przeczytaniu
tego rozdzia�u:
* poznamy pi�� podstawowych zasad,
* ocenimy, w jakim stopniu uda�o nam si� zastosowa� je w pracy,
* zaczniemy planowa� przysz�� prac� uwzgl�dniaj�c pozytywne nastawienie.
A oto pi�� podstawowych zasad, czyli to, co jest niezb�dne, aby nasze
nastawienie mog�o si� sta� pozytywne:
1. B�d� profesjonalist�.
2. B�d� wizjonerem.
3. Zachowaj dobr� kondycj� fizyczn�.
4. Post�puj fair.
5. Dzia�aj zespo�owo.
B�d� profesjonalist�
S�owo "profesjonalizm" zyska�o w j�zyku wsp�czesnym szerokie znaczenie.
Wypowiadaj�c je tutaj mamy na my�li przede wszystkim spos�b podej�cia do
wykonywanych zada�. Dlatego pierwsz� zasad�, jak� powinien si� kierowa�
ka�dy, kto chce by� pozytywnie nastawiony do pracy, jest praktyczna
realizacja has�a: "b�d� profesjonalist�". Co to oznacza dla ka�dego z nas?
Spr�bujmy zrobi� nast�puj�ce �wiczenie:
Wyobra�my sobie, �e pos�uguj�cy si� naszym j�zykiem mieszkaniec jakiej�
obcej planety usi�uje si� od nas jak najwi�cej dowiedzie� na temat naszej
pracy i naszych sposob�w zarz�dzania lud�mi. W rozmowie pada s�owo
"profesjonalizm". Kosmita pyta swoim metalicznym g�osem: "A co to znaczy
profesjonalizm?" Co mu odpowiemy? Poni�ej mo�emy zapisa� wszystkie s�owa
kojarz�ce si� z tym tematem. Pyta te�, jakie s�owa by�yby antonimami tych,
kt�rych u�ywamy w celu zdefiniowania terminu "profesjonalizm". Te s�owa
nale�y wpisa� obok. W tabeli s� ju� dwa przyk�ady s��w, kt�re mog� si�
przyda�.
(Tabela sk�ada si� z trzech rubryk. Pierwsza to miejsce, gdzie nale�y
wpisa� s�owa kojarz�ce si� z profesjonalizmem. Druga rubryka nazwana
jest"Profesjonalizm to:" - tutaj wpisano ju� dwa s�owa: uczciwo��, jako��.
Trzecia rubryka - "Profesjonalizm to nie:" r�wnie� zawiera dwa s�owa:
nieuczciwo��, pozory jako�ci.)
Jak posz�o? Czy uda�o nam si� znale�� s�owa opisuj�ce profesjonalizm?
Przyjrzyjmy si� przez chwil� sporz�dzonej przez nas li�cie, zwracaj�c uwag�
na s�owa maj�ce pozytywne i negatywne znaczenie. W jaki spos�b mog� si� one
��czy� z pozytywnym nastawieniem? A co wa�niejsze - czy mog� si� ��czy� z
naszym pozytywnym nastawieniem? S�owa, kt�re oznaczaj� dla nas
"profesjonalizm", wpiszmy w poni�sze trzy ramki:
Ramka 1 (najwi�ksza) - "Mocne strony mojego profesjonalizmu:".
Ramka 2 (�rednia) - "Cechy �wiadcz�ce o profesjonalizmie, kt�rych mi nie
brakuje:".
Ramka 3 (najmniejsza) - "S�abe strony mojego profesjonalizmu:".
Na pewno jest ju� dla nas oczywiste, jak mocny zwi�zek zachodzi mi�dzy
pozytywnym nastawieniem w zarz�dzaniu a profesjonalizmem. Powinni�my ju�
te� rozumie�, dlaczego ramki s� r�nej wielko�ci. Na wszelki wypadek -
gdyby to nie by�o jeszcze dla nas klarowne - wyja�nijmy: w ramce trzeciej
nie ma zbyt wiele miejsca, aby�my nie mogli zbyt d�ugo my�le� o sobie �le.

Powered by MyScript

Drogi uГ„ЕЎД№Еџytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

 Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

 Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.