5

Linki


» Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da siÄ™ wypeÅ‚nić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
Wejrzyj na mnie, broń mnie od zasadzek nieprzyjaciół widzialnych i niewidzialnych, wspomagaj mnie we wszystkich moich potrzebach, pocieszaj w cierpieniach mego...
»
Wysiadło czterech generałów...
»
Wszystkich dręczył głód...
»
7
»
To co przeczytałem upewniło mnie, że zostało mi jeszcze najwyżej jedenaście lat...
»
prostu tym, że królewna i jej otoczenie budzą się na nowo do życia...
»
1
»
podtrzymał
»
dane są pod każdym względem prawdziwe i w zupełności usatysfakcjonowały naszych towarzyszy w obozie, naszą trwającą 16 godzin nieobecność, dłuższą niż...
»
ła usta serwetką i spojrzała groźnie na wcielenie niewinności spoglądające na nią rado- śnie...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.

3.1 Etapy procesu rozwi¹zywania problemów ........................... 195
5.3.2 Wczeœniejsze doœwiadczenia jako utrudnienie
przy poszukiwaniu rozwi¹zania ................................... 201
5.4 Rozwi¹zywanie problemów jako wyraz inteligencji .................... 204
5.4.1 Poszukiwanie metod pomiaru inteligencji: drogi i manowce ............ 205
5.4.2 Rozwi¹zywanie codziennych problemów dziêki inteligencji praktycznej . . . 216
5.4.3 Zale¿noœæ inteligentnego dzia³ania od warunków œrodowiska ........... 219
5.4.4 Drogi badañ inteligencji: od produktu do procesu ..................... 220
6. PSYCHOLOGIA PAMIÊCI .....................................222
6.1 Pamiêæ jako przetwarzanie informacji .............................. 223
6.1.1 Rejestr sensoryczny: furtka dla bodŸców zmys³owych .................. 225
6.1.2 Pamiêæ krótkotrwa³ a ........................................... 228
6.1.3 Pamiêæ d³ugotrwa³a ............................................ 233
6.2 Zapominanie, wyjaœnienie ....................................... 243
6.2.1 Rozpadanie siê "œladów" ......................................... 243
6.2.2 Zak³ócenia wczeœniej i póŸniej przyswojonej wiedzy: interferencja ........ 244
6.2.3 Niemo¿noœæ uzyskania dostêpu do zawartoœci pamiêci
z powodu braku bodŸców wywo³uj¹cych ............................. 245
6.2.4 Zapominanie umotywowane ...................................... 246
6.3 Mo¿liwoœci wspierania pamiêci ................................... 247
6.3.1 Zasady dotycz¹ce æwiczeñ ........................................ 247
6.3.2 Mnemotechniki - pomoc przy opracowywaniu materia³u trudnego
do uporz¹dkowania ............................................. 252
7. PSYCHOLOGIA MOTYWACJI ................................. 258
7.1 Zachowanie motywowane i jego objaœnienie ......................... 259
7.1.1 Charakterystyka zachowania motywowanego ........................ 259
7.1.2 Czêœci sk³adowe psychologicznych wyjaœnieñ motywacji ............... 261
7.2 Teorie dotycz¹ce poszczególnych sfer motywacji ...................... 263
7.2.1 Od¿ywianie siê - zachowanie i wyjaœnienie .......................... 263
7.2.2 Agresja i jej wyjaœnienie ......................................... 271
7.2.3 Niektóre warunki wspierania motywacji do nauki .................... 290
8. PSYCHOLOGIA UCZUÆ I RADZENIA SOBIE ZE STRESEM ....... 299
8.1 Charakterystyka i klasyfikacja emocji .............................. 300
8.2 Znaczenie autonomicznego uk³adu nerwowego oraz hormonów .......... 302
8.3 Teoretyczne rozwa¿ania o doœwiadczaniu emocji ..................... 307
8.3.1 Mózg - centralna rozdzielnia emocji i reakcji fizycznych ............... 308
8.3.2 Zale¿noœci pomiêdzy zmianami fizycznymi
a doznawaniem okreœlonych emocji ................................ 309
8.3.3 Doœwiadczenie emocji - rezultat pobudzenia fizjologicznego
oraz procesów poznawczych ...................................... 313
8.3.4 Zagadnienie procesów przeciwstawnych ............................ 316
8.4 Przekazywanie doznañ w kontaktach spo³ecznych .................... 319
8.4.1 Biologiczne podstawy wyra¿ania emocji ............................ 319
8.4.2 Zasady wyra¿ania emocji w ró¿nych sytuacjach ...................... 321
8.4.3 Mo¿liwoœci udawania "nieprawdziwych" emocji ...................... 323
8.5 Stres: jego nastêpstwa i zwalczanie ................................ 326
8.5.1 Charakterystyka stresu ......................................... 327
8.5.2 Warunki powstawania stresu ..................................... 328
8.5.3 Osobowoœæ a zagro¿enie stresem .................................. 332
8.5.4 Mo¿liwoœci obrony przed stresem .................................. 336
9. PSYCHOLOGIA PROCESÓW SPO£ECZNYCH ................... 342
9.1 Uzyskiwanie wra¿eñ o innych dziêki spo³ecznemu postrzeganiu ......... 343
9.1.1 Powstawanie pierwszego wra¿enia ................................ 344
9.1.2 Atrybucja w spostrzeganiu osób ................................... 351
9.2 Ró¿ne spostrzeganie osób: swoi i obcy .............................. 358
9.3 Psychologia uprzedzeñ .......................................... 361
8
WPROWADZENIE DO PSYCHOLOGII
9.4 Od spotkania do spo³ecznego przyci¹gania .......................... 366
9.4.1 Za¿y³oœæ powstaj¹ca dziêki ponawianym spotkaniom .................. 367
9.4.2 "Swój swego znajdzie" ........................................... 369
9.4.3 Zasada wzajemnoœci ............................................ 370
9.4.4 Wiêzi emocjonalno-spo³eczne istniej¹ce dziêki mi³oœci ................. 371
9.5 Wp³yw grupy na jej cz³onków ..................................... 375
9.5.1 Okreœlanie realiów spo³ecznych ................................... 376
9.5.2 Unikanie spo³ecznego odtr¹cenia poprzez dopasowanie siê do innych ..... 377
9.5.3 Reakcja wiêkszoœci na ludzi obcych, niezale¿nych ..................... 379
9.5.4 Zmiana przekonañ reprezentowanych przez wiêkszoœæ,
dokonana przez osoby niezale¿ne .................................. 379
Bibliografia .................................................. 385
Indeks nazwisk .............................................. 431
Indeks rzeczowy ............................................. 441
Przedmowa

Powered by MyScript