lewo…)

Linki


» Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
Poza szelestem liści nic do niej nie docierało...
»
2:1 Por...
»
Pozycja Moje bieżące dokumenty może być przydatna, ponieważ udostępnia podmenu zawierające listę 15 ostatnio otwartych dokumentów...
»
Inny natomiast charakter ma trzecia forma uwarunkowania, ponieważ główny udział przypada tu sytuacji, a determinanty osobowościowe schodzą na plan dalszy...
»
ksiąĹśek i lalek...
»
zygot będzie zawierała po jednym chromosomie X i Y i z tych zygotrozwiną się samce...
»
Silne stronyDo silnych stron firmy NETKOM mających wpływ na wybór strategii działania zaliczyć trzeba przede wszystkim:szeroki asortyment usług; firma...
»
Spory midzy organizacjami, wzajemne oskar|enia (rabin Szajewicz nie uznaje legalno[ci wyboru przewodniczcego $ ), sprawiBy, |e w 1999 r
»
The order of initialization is statics first, if they haven’t already been initialized by a previous object creation, and then the non-static objects...
»
Prawdę mówiąc, nie miałem pojęcia, jaka teraz jest Rachel...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.

Określ wielkość obrazu i odległość (w centymetrach, me-
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Marcin Kijak
Jak skutecznie się uczyć do egzaminów?
● str. 48
Marcin Kijak
trach). Przypomnij sobie głos tej osoby. Najlepiej jak mówi coś, co
wywołuje stres (np. „wy nieuki”, „kiedy zaczniecie się uczyć?”).
Krok 2. Wyobraź sobie, że osoba zaczyna zmieniać się w klauna
z cyrku. Przyjrzyj się czerwonej kulce na nosie, wysmarowanej na
biało twarzy z narysowanym szminką uśmiechem, łysinie i wielkich
uszach. Usłysz, jak mówi głosem Myszki Miki swoje teksty („wy nie-
uki!”, „kiedy zaczniecie się uczyć?”).
Krok 3. Teraz zobacz, jak ta osoba zaczyna się kurczyć. Robi się co-
raz mniejsza i po chwili jest już wielkości skrzata, biegając obok ko-
stek u Twoich nóg. Jeszcze cieńszym głosikiem piszczy: „wy nieuki”,
„kiedy zaczniecie się uczyć?”.
Przerwa (złamanie stanu): pomyśl o czymś zupełnie innym, np. wy-
konaj proste obliczenie matematyczne.
Krok 4. Pomyśl o osobie wywołującej negatywny stan emocjonalny
(egzaminator). Jak zmieniły się Twoje odczucia?
Jeśli nie lubisz klaunów, wymyśl jakąkolwiek śmieszną postać. Może
to być charakteryzacja na jakąkolwiek postać z kreskówek (np. Ka-
czor Donald – przypraw tej osobie żółty dziób, ptasi kuper itd.).
Zwalczanie stresu – metoda neurokinestetyczna
Metoda wyjątkowo skuteczna dla „czuciowców” (kinestetyków), czyli
osób, które wolą pracować z uczuciami w ciele, zamiast z obrazami.
Ćwiczenie
Wykonaj je według poniższego schematu:
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Marcin Kijak
Jak skutecznie się uczyć do egzaminów?
● str. 49
Marcin Kijak
1. Pomyśl o sytuacji stresowej.
2. Zlokalizuj uczucie stresu w organizmie. Co czujesz, gdy się stre-
sujesz? Może to być „ściskanie w dołku”, „motylki w
żołądku” ( a propos, to musi być ciekawe…), uczucie gorąca, ucisk
na gardle, w piersi… Sprawdź, co to jest i gdzie się znajduje.
3. Wyciągnij fizycznie ręce i wyjmij to uczucie na zewnątrz. Trzymaj
przed sobą tak, abyś mógł dokładnie je zbadać.
4. Określ wszystkie cechy charakterystyczne (submodalności) stre-
su, który trzymasz w rękach – jaki ma kształt, konsystencję, gę-
stość, fakturę, temperaturę, kolor, zapach, a nawet smak.
5. Teraz ugnieć tak, jak ugniata się ciasto w kulkę. Wsadź w środek
kciuki, rozerwij i wywiń na drugą stronę. Zobacz, jak teraz wyglą-
da. Co się zmieniło? Jeśli coś jeszcze chcesz zmienić, zrób to! Mo-
żesz dolać lub wstrzyknąć cokolwiek zechcesz! To Twoja wyobraź-
nia, bądź kreatywny!
6. Wsadź z powrotem w to samo miejsce zmienioną już emocję.
7. Złam stan emocjonalny (pomyśl o czymś innym, np. policz, ile
kolorów jest w pokoju).
8. Przywołaj ponownie sytuację. Jak się teraz czujesz? Co się zmieni-
ło?
Wersja druga ćwiczenia
Wykonaj punkty 1-4.
5. Wyrzuć wyjętą masę tysiąc kilometrów za sobą, gdzieś do innego
świata albo do epoki dinozaurów (pomyśl, że przez to wyginęły…).
6. Pomyśl o czymś, co bardzo lubisz, co daje Ci siłę (najlepiej przed-
miot lub symbol). Może to być gwiazdka z nieba, kamień mocy,
talizman, serduszko, słoneczko… Cokolwiek przyjdzie Ci do głowy
(wykaż się kreatywnością).
7. Wsadź w miejsce wyjęcia stresu nowy przedmiot – symbol Twojej
siły.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Marcin Kijak
Jak skutecznie się uczyć do egzaminów?
● str. 50
Marcin Kijak
8. Złam stan.
9. Przywołaj ponownie sytuację stresową i sprawdź, co się zmieniło.
Wersja trzecia (tylko dla dorosłych)
Wykonaj punkty 1-4.
5. Zrób z tej masy piłkę do kosza (lub jakąś inną) i zacznij ją odbijać
od podłogi.
6. Teraz zacznij robić nią rzuty do kosza. Zrób rzut za 3 orgazmy,
obserwując, jaką daje to piłce rozkosz. Jak bardzo się cieszy i jęczy
głośno. Teraz rzut za 5 orgazmów i jeszcze lepszy powrót. A teraz
za 7 orgazmów. Piłka już nie może wytrzymać z rozkoszy!
7. Włóż piłkę z powrotem na miejsce, tam, skąd wyjąłeś stres.
8. Złam stan.
9. Przywołaj ponownie sytuację stresową i sprawdź, co się zmieniło.
Kolejny sposób to techniki relaksacyjne. Przez pracę z oddechem,
wizualizacje, relaksację (nagrania lub sesje hipnotyczne, progresyw-
na relaksacja itp.) czy zwyczajne odprężanie się – automatycznie po-
zbędziesz się nadmiaru hormonów stresu we krwi. O relaksacji znaj-
dziesz mnóstwo materiałów w sieci oraz książkach (dwie z nich znaj-
dują się w dziale download strony ProjektSukces.pl).
Podsumowanie
Jeśli odpowiednio podejdziesz do sesji i związanej z nią nauki –
może to być najlepszy okres w Twoim życiu!
Tak było u mnie, odkąd odkryłem, jak uczyć się skutecznie i robić
z tego zabawę! Podczas sesji wreszcie nie musiałem wstawać o świ-
cie, żeby dotrzeć na 8.15 na zajęcia ani zostawać godzinami na uczel-
ni. Wystarczyło przejść się raz na dwa dni na uczelnię, przez godzin-
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Marcin Kijak
Jak skutecznie się uczyć do egzaminów?
● str. 51
Marcin Kijak
kę lub dwie zabawić się w poszukiwacza przygód (odkrywanie zagi-
nionej wiedzy… – „przeramowanie” sytuacji) i wrócić do domku. :-)
Na egzamin przychodziłem z bananem na ustach, bo byłem pewny
wygranej. Zapewniało to odpowiednie nastawienie umysłu (PNU),
zakotwiczenie stanów emocjonalnych (kotwiczenie z NLP) oraz pew-
ność posiadanej wiedzy – mnemotechniki, mapy myśli.
Tego samego życzę również Tobie!
Marcin Kijak
www.MarcinKijak.pl
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Marcin Kijak
Jak skutecznie się uczyć do egzaminów?
● str. 52
Marcin Kijak
Praktyczny kurs szybkiego czytania – Marcin Matuszewski Jak dzięki kursowi szybkiego czytania szybciej
zdobyć wiedzę potrzebną do osiągnięcia sukce-
su?
Nie obiecujemy Ci, że z dnia na dzień będziesz
w stanie czytać pięć razy szybciej i przeczytasz
300-stronicową książkę w 20 minut. Ale pomyśl, jak
bardzo przyspieszysz swoją drogę do sukcesu, kiedy
zaczniesz zdobywać potrzebną do tego wiedzę dwa
albo i trzy razy szybciej, dzięki umiejętności super-
szybkiego czytania. Możesz szybciej się doskonalić
i być bliżej sukcesu, o jakim marzysz od dawna.
Co tu dużo pisać... po prostu czytam 3 razy szybciej w zdrowy dla mózgu sposób.

Powered by MyScript