Po wykonaniu instrukcji String arr[][] = new String [3][]; odnoœnik arr identyfikuje 3-elementow¹ tablicê odnoœników do tablic...

Linki


» Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da siÄ™ wypeÅ‚nić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
jelita grubego lub odcinkowego zapalenia jelit (chorobaLeœniowskiego-Crohna) jest wskazaniem do wykonania badania jelitagrubego (kalonografia)...
»
Vendôme z powodu rozmiarów swego cokołu, trzon kolumny jest z jednego kawała granitu, największy z wszystkich, jakie wykonała kiedykolwiek ludzka ręka...
»
Simple Frame Actions lub Simple Buttons w menu Control nie spowoduje wykonanianowych akcji w skryptach...
»
funkcję wykonają za parę rupii miejscowi marynarze, my zaś jedziemy autem Husseina dojakiegoś angielskiego inżyniera, prezesa lokalnego klubu jachtowego,...
»
STRING VARIABLE CPEB 15 DS; STRING VARIABLE CPART1 15 DS; ...
»
Wykonanie rzutu przez ma³e dziecko czêsto po³¹czone jest z przyruchami takimi, jak uginanie nóg, podskakiwanie, przedmachy r¹k...
»
Rozważmy, co się stało w pewnym badaniu wykonanym na nowojorskiej plaży, w którym sprawdzano, czy przypadkowi świadkowie zaryzykują osobiste bezpieczeństwo,...
»
Układ optyczny satelity wykonał powiększenie obrazu i wyraźnie zobaczyli srebrno-niebieski kadłub skeetera dwa...
»
Gniazdo portu RS232/485 w panelu operatorskim TIU050/200 wykonane jest w formie szybkozłącza Phoenix...
»
jektant kompilatora nie ponosi odpowiedzialności za śledzenie wykonania kodu i informo-wanie nas, że popełniliśmy błąd...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.



Po wykonaniu instrukcji

arr = new String [3][4];

odnoœnik arr identyfikuje 3-elementow¹ tablicê odnoœników do 4-elementowych tablic odnoœników do
obiektów klasy String (ka¿dy z 3 odnoœników ma wartoœæ ró¿n¹ od null, ale ka¿dy z pozosta³ych ma wartoœæ
null).


_______________________________________________________________________________________
Operatory

Wykaz operatorów języka, z podaniem ich priorytetów i wiązań znajduje się w Dodatku Priorytety operatorów.

Rezultatem każdej z wymienionych tu operacji jest zmienna. Każde wyrażenie określone przez operację jest
chwilowÄ… nazwÄ… tej zmiennej. To, czy jest l-nazwÄ… wynika z opisu operacji.


Operatory konwersji

Operatorem konwersji jest ( Type). Wi¹zanie operatora konwersji jest prawe.

Np. (double)(int)12.8 == (double)((int)12.8)

Operacja konwersji ma postaæ


( Type) exp

w której Type jest nazw¹ typu docelowego, a exp jest wyra¿eniem poddawanym konwersji.

Rezultatem konwersji jest zmienna typu " Type", zainicjowana wartoœci¹ wyra¿enia exp po przekszta³ceniu jej
do typu " Type".

198

Uwaga: Jeœli typem docelowym jest tablica odnoœników, to w nazwie typu nie mog¹ wyst¹piæ rozmiary
tablicy.

Na przyk³ad

String str[] = { "Hello", "World" };
Object obj[] = (Object [])str;
System.out.print((String)obj[0]); // Hello
system.out.print(obj[1]); // World


Konwersje nieodnoÅ› nikowe

Rezultatem konwersji nieodnoœnikowej (np. z typu " double" do " int") jest zmienna typu " Type", zainicjowana wartoœci¹ wyra¿enia exp po przekszta³ceniu jej do typu " Type".

Na przyk³ad

System.out.print(12.8); // 12.8
System.out.print((double)(int)12.8); // 12


Konwersje odnoÅ› nikowe

Konwersja odnoœnikowa jest poprawna tylko wówczas, gdy jest dopuszczalna i wykonalna. Rezultatem poprawnej konwersji odnoœnikowej (np. z typu " Vector" do " Object") jest odnoœnik zainicjowany wartoœci¹
argumentu.

Konwersja odnoœnikowa jest dopuszczalna tylko wówczas, gdy jest to¿samoœciowa (np. z typu " Vector" do
" Vector") albo gdy polega na przekszta³ceniu z klasy do nadklasy (np. z " Vector" do " Object"), z klasy do podklasy (np. z " Object" do " Vector") albo z klasy do implementowanego przez ni¹ interfejsu (np. z " Vector"
do " Cloneable").

Konwersja odnoœnikowa jest wykonalna tylko wówczas, gdy jest dopuszczalna, a wyra¿enie


exp instanceof Type

(por. opis operatora instanceof) ma wartoϾ true.

Na przyk³ad

String city = "Warsaw";
Object obj = city; // konwersja niejawna
city = (String)obj; // konwersja jawna
Vector vec = (Vector)obj; // błąd (konwersja niewykonalna)


Operatory zwiÄ™ kszenia i zmniejszenia

Operatorem zwiêkszenia jest ++ ( plus, plus), a operatorem zmniejszenia jest --( minus, minus). Ka¿dy z nich mo¿e wyst¹piæ w postaci przyrostkowej albo przedrostkowej. Wi¹zanie operatora przyrostkowego jest lewe, a
przedrostkowego prawe.

Argument operacji zwiêkszenia i zmniejszenia musi byæ l-nazw¹ zmiennej.

Np.
fix--

++++fix == ++(++fix) // błąd (++fix nie jest l-nazwą)



199
Operacje przyrostkowe

Przyrostkowa operacja zwiêkszenia ma postaæ


var++

a przyrostkowa operacja zmniejszenia ma postaæ


var--

w których var jest wyra¿eniem arytmetycznym (m.in. typu " char").

Wyra¿enie var++ jest nazw¹ zmiennej tymczasowej zainicjowanej wyra¿eniem var. Skutkiem ubocznym
wykonania operacji jest zwiêkszenie wartoœci zmiennej var o 1.

Wyra¿enie var-- jest nazw¹ zmiennej zainicjowanej wyra¿eniem var. Skutkiem ubocznym wykonania operacji
jest zmniejszenie wartoœci zmiennej var o 1.

Na przyk³ad

int fix = 12;
int fix1 = fix--;
System.out.print(fix); // 11
System.out.print(fix1); // 12


Operacje przedrostkowe

Przedrostkowa operacja zwiêkszenia ma postaæ


++ var

a przedrostkowa operacja zmniejszenia ma postaæ


-- var

w których var jest wyra¿eniem arytmetycznym (m.in. typu " char").

Wyra¿enie ++ var jest l-nazw¹ zmiennej var. Skutkiem ubocznym wykonania operacji jest zwiêkszenie
wartoœci zmiennej var o 1.

Wyra¿enie -- var jest l-nazw¹ zmiennej var. Skutkiem ubocznym wykonania operacji jest zmniejszenie
wartoœci zmiennej var o 1.

Na przyk³ad

int fix = 10;
int fix1 = ++fix;
System.out.print(fix); // 11
System.out.print(fix1); // 11


Operatory zachowania i zmiany znaku

Operatorami zachowania i zmiany znaku s¹ + ( plus) i - ( minus). Wi¹zanie tych operatorów jest prawe.

Np. -+var == -(+var)

Operacja zachowania znaku ma postaæ


200

+ exp

a operacja zmiany znaku ma postaæ


- exp

w których exp jest wyra¿eniem arytmetycznym.

Wyra¿enie + exp oraz wyra¿enie - exp jest nazw¹ zmiennej takiego samego typu jakiego jest wyra¿enie exp, ale po poddaniu go promocjom (np. z typu " char" do " int").

Na przyk³ad

char fix = '2';
System.out.print(fix); // 2
System.out.print(+fix); // 50 (kod cyfry 2)



Powered by MyScript