Wykonanie rzutu przez małe dziecko często połączone jest z przyruchami takimi, jak uginanie nóg, podskakiwanie, przedmachy rąk...

Linki


» Dzieci to nie ksiÄ…ĹĽeczki do kolorowania. Nie da siÄ™ wypeĹ‚nić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
ł S-Wyb˘r drukarki łł B-Przesuniţcie do obţoţenia łł N-Liczba kopii łł U-Wielokrotnoţţ kopii generowana przez łł G-Jakoţţ grafiki łł T-Jakoţţ...
»
Przez wiÄ™kszÄ… część nastÄ™pnego miesiÄ…ca — czyli od koĹ„ca wrzeĹ›nia, kiedy ucie- kĹ‚yĹ›my, do koĹ„ca paĹşdziernika — moja pani wahaĹ‚a siÄ™...
»
spełnienie przez przychodzącego świeżo człowieka, w jego historyczności, posiada ono moc, która budzi, a nie moc, która obdarza, bo ta raczej zwodziłaby...
»
Opisane przez nas dÄ…ĹĽenie odwrotne — dÄ…ĹĽenie do przeĹ‚amania skorupy odrÄ™bnoĹ›ci i uwolnienia siÄ™ z wynikajÄ…cych z niej ograniczeĹ„ i izolacji — jest...
»
Tej to duszy przysługuje istnienie, a pośrednio dopiero ciału zorganizowanemu przez duszę,podczas gdy zwierzętom i roślinom istnienie przysługuje jako jUŻ...
»
zdaniami, ograniczony do związków formalnych lub uwzględniający równieŜ związki treściowe; (2) przez określenie punktu wyjścia i punktu dojścia...
»
obowiązującego w zakresie nie uregulowanym lub niedostatecznie uregulowanym przez prawamiejscowe, który zarazem stapiał koncepcje prawa rzymskiego i prawa...
»
Krasnoludy ruszyły do przodu zwartą grupą, przez cały czas walcząc z ogarniającą ich rozpaczą, a Hornborin wysoko uniósł rękę z Pierścieniem i ruszył w...
»
Palec Ĺ›rodkowy krzywo wykrÄ™ca przez handlowe Ĺ›rĂłdmieĹ›cie, obok sklepu Herky’s Merkentile & Pharmacy, obok dealera Hondy, u  ktĂłrego piÄ™trzÄ… siÄ™ i...
»
Drugi element, który będzie miał wpływ na polską politykę celną, to system preferencji handlowych, udzielanych przez Unię Europejską krajom Afryki, Karaibów i Pacyfiku...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.


W tym wieku dzieci jeszcze nie chwytają ani podrzuconych przez siebie przyborów, ani nawet dokładnie rzuconej przez nauczycielkę piłki czy woreczka.
Nieporadność chwytania uwidacznia się u dziecka w pozycji, jaką przyjmuje ono, oczekując na uchwy cenie piłki:ręce wyciągnięte w przód, dłonie złączone i zwrócone wewnętrznymi powierzchniami ku górze, w postawie biernego czekania, aż piłka sama wpadnie w ręce.
Do dostępnych dla 3-latków sposobów rzucania należą:rzuty oburącz w przód i w górę, które wykonuje się zazwyczaj ruchem z dołu, rzuty prawą i lewą ręką na odległość (przed siebie) -zazwyczaj wykonywane ruchem zamachowym ręki wzniesionej w górę i ugiętej w łokciu, rzuty do celu umieszczonego powyżej głowy-wykonywane zazwyczaj ruchem zamachowym:do celu umieszczonego poniżej klatki piersiowej lub na ziemi-zazwyczaj ruchem z dołu, podrzucanie _w górę oburącz lekkich i dużych piłek, a następnie także mmejszych przedmiotów (woreczków, piłeczek, szarf, na powietrzu szyszek, kasztanów, zimą śnieżek) , rzuty piłki oburącz w przód, rzuty na odległość na zmianę lewą i praw ą ręką, celowanie ruchem z dołu lub z góry, przerzucanie przyborów poza linię lub rozwieszoną linkę, toczenie piłek i piłeczek w określonym kierumku z odległości około 1, 5 m (np.do bramiki, do ustawionego klocka itp) .
215.
Przykłady zabaw i ćwiczeń:1.
Rzuć do mnie piłkę Prowadząca toczy piłkę do każdego dziecka kolejno-a dziecko musi do niej rzucić (oburącz) tak, by mogła piłkę złapać.
Zabawę należy stosować w małych grupach.
2 Kto rzuci dalej?
Na linii stają małe grupki dzieci (5-6) wyznaczonych przez- (prowadzącą i rzucają woreczkiem jak najdalej.
Nauczycielka wy-mienia dziecko, któremu _udało się to najlepiej.
3 Kto dorzuci do ściany?
Małe grupki wyznaczonych dzieci lub każde dziecko kolejno z odległości 3-5 kroków próbuje dorzucić woreczkiem lub piłecz-.
ką do ściany.
4.
Toczymy piłkę do siebie Toczenie do siebie odbywa sią w małych kółkach lub w parach, dzieci siedzą w rozkroku i toczą do siebie piłkę.
5 Kto utoczy piłkę do bramki Dzieci siedzą w dwóch rzędach i kolejno toczą piłkę do bram, ki stojącej w odległości 2-2, 5 m Po potoczeniu piłki każde dziecko przechodzi na czworakach pod bramką, podnosi piłkę, wraca do swojego rzędu marszem lub biegiem i oddaje piłkę następnemu dziecku z rzędu.
6 Kto przewróci klocek?
Dzieci ustawione w dwóch rzędach stoją za linią.
Przed każdym rzędem w odległości 1, 5-2 m znajduje się duży klocek.
Dzieci kolejno toczą dużą piłkę starając się trafić klocek.
Następnie biegną za piłką, podnoszą ją i przekazują dziecku ze swojego rzędu, które podejmuje próbę rzutu.
Dzieci, które wykonały rzut, mogą usiąść po przeciwnej stronie i pomagać w zatrzymaniu piłKl.
216.
5.1.6.
Ćwiczenia i zabawy z elementami wstępowania
Tego rodzaju zabawy i ćwiczenia mają duży wpływ na mięśnie całego ciała, szczególnie zaś na wzmocnienie pasa barkowego, mięśni ramion i tułowia.
Uczą one dzieci naturalnego pokonywania przeszkód, poprawnego i bezpiecznego chwytu rąk przy wstępowaniu na przyrządy, oswajają z wysokością, wyrabiają zaradność i odwagę, silną wolę, szybką decyzję.
W przedszkolu właściwą formą tych ćwiczeń jest wspinanie za pomocą rąk i nóg.
Powinno ono mieć charakter swobodnego pokonywania przeszkód, którymi mogą być:ławki gimnastyczne, krzesełka, drabinki, przeplotnie, wieże do wspinania, płotki i daszki, schody, obramowania piaskownicy, kłody drzew, pagórkowate wzniesienia, skarpy, rowy itp.
Przykłady ćwiczeń na drabinkach:1.
Stanie przy drabinkach na ziemi i chwytanie rękami za szczebel- (od pierwszego przy ziemi do wysokości ramion i tak samo w dół) .
2.
Odrywanie szczebli:-Stojąc na podłodze wykonać chwyt za szczebel na wysokości ramion lub głowy i dokonać próby odrywania szczebla (chwyt o ramionach wyprostowanych uginanie ich szarpnięciem) .
3.
Stojąc na trzecim, czwartym szczeblu trzymać się jedną ręką, drugą wykonywać ruchy naśladujące:zryucnie ouoeóu, mycie i otwieranie okien, malowanie ściany, wg ciemnie kurzu, zdejmouanie zdbcuek, książek z półki, praca kominiarza (czyszczenie komina) , ruch gagi poruszanej wiatrem.
4.
Huśtmiku Z pozycji stojącej na drugim szczeblu chwyt do wysokości ramion, uginanie kolan do przysiadu i prostowanie nóg do słania, 5.lMcrgndrze:Wchodzenie i schodzenie z drabinki.
217.
Przykłady zabaw*1.
Koty na płoty Dzieci bawią się w pobliżu drabinek lub wspinalni.
Poruszają się tak, jak koti (tj.na czworakach) Na zawołanie:Koty na płoty?wdrapują się na szczeble przyrządu.
Można też w pewnym oddaleniu od przyrządu wyznaczyć linię, za którą znajduje się część dzieci-pies*i.
Na sygnał nauczycielki pieski przekraczają dzielącą je linię i gonią uciekające'oW.
Pościg jest pozorowany, pieski ąjko szczekają, nie ctakauja.
218.
2.
Małpki u ogrodzie zoologicznym Dzieci wchodzą na przyrządy służące do wspinania i schodzą z nich naśladując zachowanie się mu (peW, np.przez moment trzymają się tylko jedną ręką (w drugiej mają banan i jedzą go na'niby) , chwytają rękoma i nogami krawędź wspmalni, trzymając się oburącz-przesuwają się w bok itp.
3.
Powódź Dzieci biegają swobodnie po wyznaczonym terenie, na okrzyk:Pouódż:-muszą się wspinać lub stanąć na podwyższeniu, aby uciec, przed rozleuqjqcq się uodq.
W pobliżu musi być dostateczna ilość miejsca na drabinkach lub ławeczkach (na dworze można wykorzystać np.obramowania piaskownicy, kłody, obmiurowania, itd) , aby każde dziecko mogło się znaleźć na podwyższeniu.
5.1.7.
Ćwiczenia i zabawy z elementami podskoku i skoku
Umiejętność skakania małe dzieci dopiero sobie przyswajają i opanowują.
Rawet przy prostych podskokach obunóż w miejscu obserwuje się u wielu dzieci przyruchy w postaci kiwanią głową i tułowiem, machania rękami, uginania i prostowania-kolan, czasami nawet unoszenia barków i rąk..
Skok sprowadza się początkowo u 3-latków do zginania i prostowania kolan, potem jest to poderwanie się-czasem z niejednoczesnym oderwaniem stóp od podłoża.
Poza podskokami w miejscu, najłatwiej przychodzi 3-letnimudziecku skok w przód, w formie przeskoku przez linię, przez ułożoną na ziemi skakankę, woreczek lub narysowany rhc.

Powered by MyScript