|
Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.
|
............................................................................................................................146 Podsumowanie .......................................................................................................................150 Ćwiczenia...............................................................................................................................150 ' "% "! & Gwarantowana inicjalizacja przez konstruktor ......................................................................151 Przeciążanie metod.................................................................................................................153 Rozróżnianie przeciążonych metod ...............................................................................155 Przeciążanie a typy podstawowe ...................................................................................155 Przeciążanie przez wartości zwracane...........................................................................158 Konstruktory domyślne .................................................................................................159 Słowo kluczowe this ......................................................................................................159 Sprzątanie: finalizacja i odśmiecanie pamięci .......................................................................162 Do czego służy finalize()? .............................................................................................163 Musimy przeprowadzić sprzątanie ................................................................................164 Warunek śmierci............................................................................................................167 Jak działa odśmiecacz pamięci ......................................................................................168 Inicjalizacja składowych ........................................................................................................171 Określanie sposobu inicjalizacji ....................................................................................172 Inicjalizacja w konstruktorze .........................................................................................173 Inicjalizacja tablic ..................................................................................................................178 Tablice wielowymiarowe ..............................................................................................182 Podsumowanie .......................................................................................................................185 Ćwiczenia...............................................................................................................................185 (% " #) Pakiet — jednostka biblioteczna ............................................................................................188 Tworzenie unikatowych nazw pakietów .......................................................................189 Własna biblioteka narzędziowa .....................................................................................192 Wykorzystanie instrukcji import do zmiany zachowania..............................................193 Pułapka związana z pakietami .......................................................................................195 Modyfikatory dostępu w Javie...............................................................................................195 Dostęp „przyjazny”........................................................................................................195 public: dostęp do interfejsu............................................................................................196 private: nie dotykać! ......................................................................................................198 protected: „pewien rodzaj przyjacielskości” .................................................................199
|
|
|