Do ka˝dej z prac sk∏adanych na poszczególnych Etapach Konkursu uczestnicy powinni za∏àczyç odpowiedni „Arkusz Informacyjny”, zawarty w sekcji 6...

Linki


» Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
TPC /IC:\KATALOG PROGRAM /$A+/$B+i odpowiadaTPC -IC:\KATALOG PROGRAM -$A+ -$B+***; * Moemy take przy wypisywaniu opcji uy zapisu skrconego, kt* *t...
»
"PPP (point-to-point) support"Tutaj odpowiedz yes, bedziesz mol laczyc sie za pomoca PPP z providerem...
»
– Tak jest, kapitanie – odpowiedział k’vaernijski dowódca...
»
Kiedy korzystasz z biblioteki open-uri, wystarczy, że wpiszesz instrukcję open() z adresem URL, a skrypt zwróci odpowiednią stronę WWW...
»
dawa mi rne pytania,na ktre mu do rzeczy odpowiadaem,wyj wszy cudzoziemsk wy-mow,niektre bdy i wyraenia chopskie,ktrych si w domu gospodarza mego...
»
Psychologia społeczna jest nauką empiryczną i dysponuje rozwiniętą grupą metod, które pomagają odpowiedzieć na pytania dotyczące zachowań społecznych,...
»
kiej trawy, farba, jeden lub wiê- cej kaczanów kukurydzy (odpowiadaj¹ce Matce Kukurydzy); skór-ki ró¿nych ptaków i czasami skalp...
»
passwd chatTa opcja okrela seri acuchw: wysyane dane-odpowied, przypominajc uniksowy skrypt chat i uywan do wsppracy z programem zmieniajcym hasa w...
»
Rozmowa miała zosta nagrana w korytarzu, eby poziom hałasu i odgłosy z zewn trz odpowiadały miejscu, w którym 2J miał ich rzekomo podsłuchiwa...
»
— Byłem — odpowiedziałem z wolna, bo naraz jak gdyby podłoga jęła odpływać mi spod stóp...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.

2. Podrćznika.
Poni˝ej podano g∏ówne zagadnienia i pytania, które powinny byç uwzgl´dnione w pracach przygotowywanych na poszczególne Etapy Konkursu.
12
Konkurs Przedsi´biorczoÊci „Sukces Plan 2002” – podrćznik dla uczestników 1.4.1 Etap I
Na tym Etapie organizatorzy oczekujà od uczestników zwiź∏ego i przejrzystego zaprezentowania swojego pomys∏u biznesowego. Dokument nie powinien przekraczaç 4 stron tekstu i 4 rysunków.
Streszczenie
Ë
Jaki jest twój pomys∏ na biznes? W jaki sposób spe∏nia kryterium unikalnoÊci?
Ë
W jakim stadium rozwoju jest produkt/us∏uga?
Ë
Kim sà docelowi klienci?
Ë
Jaka jest planowana wielkoÊç rynku i tempo wzrostu?
Ë
Co stanowi wartoÊç dla tych klientów?
Ë
Czy istnieje konkurencja i kim jest?
Ë
Jaka jest szacunkowa wielkoÊç inwestycji?
Ë
Jakie sà d∏ugoterminowe cele dzia∏alnoÊci?
Opis produktu/us∏ugi
Ë
Kim sà docelowi klienci? Jakie sà ich potrzeby?
Ë
Jakà wartoÊç oferuje klientowi produkt/us∏uga?
Ë
Na czym polega innowacyjnoÊç oferty? W jakim stadium technicznego opracowywania aktualnie siźnajduje?
Ë
Jakich kooperantów potrzebujesz, aby wyprodukowaç produkt?
Ë
Jakie produkty konkurencyjne sà obecnie oferowane na rynku lub sà opracowywane?
Ë
Czy produkt/us∏uga nie jest zabroniona prawnie?
Konkurs Przedsi´biorczoÊci „Sukces Plan 2002” – podrćznik dla uczestników 13
Ë
Jakie sà warunki wst´pne (np. ju˝ istniejàce ustalenia z kooperantami/dostawcami) zwiàzane z opracowaniem produktu i produkcjà?
Ë
W jakim stadium rozwoju jest produkt/us∏uga?
Ë
Czy produkt jest opatentowany/ma licencj´?
Ë
Jakie dalsze kroki zwiàzane z opracowywaniem produktu planujesz podjàç?
Jakie sà planowane fazy rozwoju produktu?
Rynek i konkurencja
Ë
Jakie sà prognozy rozwoju bran˝y?
Ë
Jakie czynniki majà kluczowe znaczenie dla osiàgnićia sukcesu w tej bran˝y?
Ë
Jakà rolódgrywajà innowacje i post´p technologiczny?
Ë
Na jakie segmenty mo˝na podzieliç rynek? Jak du˝e (szacunkowo) sà poszczególne segmenty?
Ë
Kim sà docelowi klienci konkurencji? Przyk∏ady klientów.
Ë
Kim sà g∏ówni konkurenci?
Ë
Jakich nowych posuni´ç mo˝na siśpodziewaç po konkurencji?
Nowych rozwiàzaƒ?
Ë
Kiedy planujesz zdobyç silnà pozycjńa rynku?
Marketing i sprzeda˝
Ë
Jaka jest planowana cena produktu? Jak zosta∏a okreÊlona? Jaka jest planowana mar˝a (szacunkowo)?
Ë
Jakie sà planowane obroty i przychody (na 5 lat)?
1.4.2 Etap II
Na tym Etapie uczestnicy przygotowujà projekt biznesplanu, który jest poszerzeniem i uszczegó∏owieniem informacji zawartych w koncepcji biznesowej z Etapu I. Dokument nie powinien przekraczaç 20 stron tekstu i rysunków. Kwestie i pytania do wzićia pod uwag´: Streszczenie
Ë
Jaka jest (szacunkowa) wysokoÊç potrzebnego finansowania?
Ë
Jakie sà prognozowane obroty, koszty i zyski (na 5 lat)?
Ë
Jakie sà g∏ówne fazy/etapy realizacji planu biznesowego?
Ë
Do jakich klientów planujemy zwróciç si´ w ramach pilota˝u?
Ë
Jakie sà planowane kana∏y dystrybucji?
Ë
Z kim (jakimi firmami/osobami) planowana jest regularna wspó∏praca?
Ë
Jakie sà realne zagro˝enia dla powodzenia przedsi´wzićia?
Ë
Czy produkt jest opatentowany/ma licencj´?
14
Konkurs Przedsi´biorczoÊci „Sukces Plan 2002” – podrćznik dla uczestników Opis produktu/us∏ugi
Ë
Jakie wersje produktów/us∏ug opracowano w celu zaspokojenia potrzeb poszczególnych segmentów klientów?
Ë
Jakie patenty/licencje posiadajà konkurenci?
Ë
Czy istnieje potrzeba uzyskania licencji dla firmy, jeÊli tak to od kogo i za jakà cen´?
Ë
Jaki serwis/obs∏ug´ posprzeda˝owà planujemy zaoferowaç klientom?
Ë
Czy na produkt/us∏ug´ b´dzie udzielana gwarancja?
Ë
Sporzàdziç przeglàd podobnych produktów/us∏ug obecnie oferowanych na rynku, porównujàc je do planowanego produktu/us∏ugi.
Rynek i konkurencja
Ë
Jaka jest szacunkowa wielkoÊç (wartoÊciowo i iloÊciowo) poszczególnych segmentów rynku? Jakie sà prognozy zmiany w ciàgu najbli˝szych 5 lat?
Ë
Co b´dzie wp∏ywaç na rozwój poszczególnych segmentów rynku?
Ë
Jaka jest szacowana rentownoÊç (obecna i przysz∏a, na 5 lat) w poszczególnych segmentach rynku?
Ë
Jaki jest nasz planowany udzia∏ w rynku w poszczególnych segmentach?
Do których segmentów chcemy dotrzeç w pierwszej kolejnoÊci?
Ë
Jakà rolódgrywa obs∏uga posprzeda˝owa, doradztwo przy zakupie i sprzeda˝
detaliczna w procesie sprzeda˝y produktu/us∏ugi?
Ë
W jakim stopniu wyniki firmy uzale˝nione sà od du˝ych klientów?
Ë
Jakie sà najwa˝niejsze czynniki zachćajàce klientów do zakupu produktu/us∏ugi?
Marketing i sprzeda˝
Ë
W których segmentach rynku planujemy zaistnieç w pierwszej kolejnoÊci?
W których póêniej i w jaki sposób?
Ë
Jakie sà planowane obroty i przychody z poszczególnych segmentów?
Ë
Jaki jest planowany proces sprzeda˝y produktu/us∏ugi. Kto podejmuje ostatecznà decyzjó zakupie? (w firmie mo˝e to byç np. dyrektor ds. zaopatrzenia) Ë
Jakie sà docelowe segmenty klientów i sposób dotarcia do nich (kana∏y sprzeda˝y)?
Ë
Czy planujemy szybko spenetrowaç rynek, oferujàc towar po niskich cenach, czy planujemy uzyskiwaç jak najwy˝szy zysk? Jakie sà motywy decyzji?
Ë
W jaki sposób przyciàgniemy uwag´ potencjalnych klientów? Jakimi kana∏ami informacyjnymi dotrzemy do klienta?
Ë
Jaki jest planowany kraƒcowy koszt pozyskania klienta (koszt pozyskania ka˝dego dodatkowego klienta)?
Ë
Jakie materia∏y reklamowe/promocyjne wykorzystamy w celu pozyskania klienta?
Ë
Jakà b´dzie rola obs∏ugi posprzeda˝owej i jak b´dzie ona wyglàdaç?
Ë
Jak trudno b´dzie zdobyç d∏ugotrwa∏à lojalnoÊç klienta i jakie b´dà zwiàzane z tym koszty?
Konkurs Przedsi´biorczoÊci „Sukces Plan 2002” – podrćznik dla uczestników 15
Ë
Jakie sà najwa˝niejsze kroki, które trzeba b´dzie podjàç przygotowujàc wprowadzenie na rynek produktu/us∏ugi? Jaki jest planowany harmonogram najwa˝niejszych kroków?
System biznesowy i organizacja
Ë
Jaki jest planowany system biznesowy dla naszego produktu/us∏ugi?
Ë
Jakie zadania i funkcje b´dà realizowane wewn´trznie, a które zlecane na zewnàtrz?
Ë
Na jakich zadaniach/funkcjach b´dziemy si´ przede wszystkim skupiaç w naszej dzia∏alnoÊci? Jaka b´dzie struktura organizacyjna firmy?
Ë
Jakie zasoby b´dà nam potrzebne do wytworzenia produktu/us∏ugi (np. materia∏y, pomieszczenia, ludzie)? W jakich iloÊciach (na 5 lat)?
Ë
Z jakimi kooperantami b´dziemy wspó∏pracowaç i na jakich zasadach?
Jakie korzyÊci ze wspó∏pracy odniesie firma, a jakie kooperant?
Mo˝liwoÊci i zagro˝enia
Ë

Powered by MyScript