Jesli atak sie powiodl, mimo ze nie unieruchomil wampira, cel otrzymuje normalne obrazenia. - Ugryzienie: Po ugryzieniu ofiary, na skutek ktorego stracila ona przynajmniej jeden Stopien Stanu Zdrowia, bohater moze pic jej krew. Ugryzienie zadaje powazne obrazenia. Atakujacy moze ugryzc tylko wowczas, gdy wczesniej uda mu sie zlapac ofiare (lub juz jest ona schwytana). Tabela Broni Recznej Bron ST Obrazenia Ukrycie Obuch 4 Sila K Palka 4 Sila + 1 P Noz 4 Sila + 1 M Floret 5 Sila + 3 P Szabla 6 Sila + 4 P Topor 7 Sila + 5 N Kolek 6 Sila + 2 P - Pazury: Atakowac pazurami moga tylko ci, ktorzy posiadaja Dyscypline Zmiany o wartosci co najmniej 2 pkt. Pazury zadaja powazne obrazenia. - Chwyt: Atakujacy moze sprobowac chwycic przeciwnika, aby go obezwladnic lub moc zatopic w nim kly. Kiedy bohater uzyska w rzucie ataku wiecej sukcesow niz wartosc Sily przeciwnika, udaje mu sie go obezwladnic. W nastepnej rundzie tury (akcji) moze probowac go zranic. Schwytana osoba do konca tury traci mozliwosc ataku. Jesli atakujacemu nie uda sie chwycic przeciwnika (w rzucie na Zrecznosc + Bojke nie wypadnie ani jeden sukces), zostaje obalony i musi podjac akcje, aby sie podniesc. Utrzymanie chwytu w kazdej nastepnej turze wymaga od obu przeciwnikow rzutow na Zrecznosc + Bojke. Kto zdobedzie wiecej sukcesow, obezwladnia drugiego. Jesli obaj walczacy zdobeda taka sama liczbe sukcesow, nikt nie ma przewagi. - Staranowanie: Bohater moze rzucic sie naprzod, atakujac przeciwnika masa swojego ciala w celu zadania mu obrazen. Istnieje ryzyko, ze sam przy tym odniesie obrazenia, bo cialo raczej nie sluzy za taran. Bohater traci wiec jeden Stopien Stanu Zdrowia za kazdy sukces ponizej trzech, natomiast dopiero trzy sukcesy pozwalaja wytracic mu przeciwnika z rownowagi. Jesli staranowanie sie powiedzie, przeciwnik traci rownowage i stopien trudnosci dla jego pozostalych akcji w tej turze zwieksza sie o 2. Ponadto, jesli staranowany nie wykona pomyslnego rzutu na Zrecznosc + Atletyke (stopniem trudnosci jest liczba sukcesow atakujacego + 3), zostaje obalony na ziemie. Wyjsciowa liczba obrazen zadanych przez taranujacego rowna jest jego Sile, do czego wlicza sie kazdy sukces z rzutu ataku powyzej trzech pierwszych. Atakujacy musi uzyskac przynajmniej trzy sukcesy, w przeciwnym razie manewr nie wyjdzie, a on sam upadnie na ziemie, tracac przy tym cala swoja Sume (chyba ze ma Przyspieszenie). Tabela Bojki Manewr Stopien trudnosci Obrazenia Ugryzienie 5 Sila + 1 Cios piescia 6 Sila Chwyt 6 Sila Pazury 6 Sila + 2 Kopniecie 7 Sila + 1 Staranowanie 7 Specjalne; patrz opis Tabela Pancerza Klasa pancerza Wartosc pancerza Modyfikator ujemny I (wzmocnione ubranie) 1 0 II (koszulka kuloodporna) 2 1 III (kamizelka kuloodporna) 3 2 IV (kurtka kuloodporna) 4 3 V (kombinezon kuloodporny) 6 4 Pancerz Bohater ubrany w kuloodporne odzienie moze zwiekszyc Sume testu odpornosci. Kazdy rodzaj pancerza ma przypisana sobie wartosc, ktora oznaczaja liczbe dodatkowych kostek w tescie odpornosci. Niektore rodzaje pancerza ograniczaja ruch, a przez to maja niekorzystny wplyw na testy Zrecznosci - kazdy rzut, w ktorym wystepuje ten Atrybut, ma zawyzony stopien trudnosci o liczbe rowna wartosci modyfikatora ujemnego. Przyklad gry Opowiesc Jestem na haju Twoja noc jest tuz Mam dlugi bajer noz Ciach przez gardlo, no i juz. - Body Count, „Cop Killer” Clarissa stanela przed ponurymi wrotami cmentarza Shadowlawn Memorial, starajac sie przeniknac wzrokiem ciemnosc. Wraz z Ianem sprawdzala juz wczesniej, czy nikogo tam nie ma, jednak stwierdzila, ze jeszcze jedno spojrzenie nie zaszkodzi. Jej wzrok przeszyl polmrok i zatrzymal sie na milczacej scenie, uwiecznionej na bogato ornamentowanym grobowcu. Krypta byla przytlaczajaca budowla z kamienia i marmuru, a jej szczyt i boki zdobily drobiazgowo wykonane panneau, w tym szczegolnym stylu, jaki lubila Emily. Emily... To wlasnie tajemnicze znikniecie Emily zaprowadzilo Clarisse w to zlowieszcze miejsce. Kiedy tak stala wpatrzona w grobowiec, nieomal wstrzasnely nia dreszcze. - Ej, Toreadorka - zarechotal Ian, idac za jej wzrokiem. - Wystarczy glupia, tandetna rzezba, a juz cala drzysz. Zadnego smaku. Clarissa zerknela na smukly cien towarzysza, owinietego scisle trenczem, ze wygladal niczym jakis wielki kruk. Kiedy tu przyszli, Malkavian byl w podlym nastroju, ale teraz zdawal sie promieniowac pewnoscia siebie. Pewnie to widok cmentarza sprawil, ze poczul sie znacznie lepiej. Usatysfakcjonowani faktem, ze nikt ich nie obserwuje, oboje wspieli sie po bramie, przechodzac w ten sposob na teren cmentarza. Clarissa znala pasje Emily, rzezbiarke za zycia, uwielbiajaca przebywac w samotnosci posrod posagow i dziel sztuki zdobniczej. Dlatego tez skierowala sie prosto w strone najbogatszej artystycznie czesci cmentarza. Posagi nagrobne i grobowce w ciemnosci zdawaly sie zyc i naigrywac. - Nie jestesmy sami - wyszeptal jej Ian do ucha tak cicho, ze tylko jej wyostrzony sluch mogl to
|