Oświata w danym wypadku stanowi przeszkodę...

Linki


» Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da siÄ™ wypeÅ‚nić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
— O nie! — powiedziaÅ‚am stanowczo...
»
Jedynym roszczeniem przys³uguj¹cym pracownikowi pozbawionemu pracy wskutek odwo³ania ze stanowiska mo¿e byæ roszczenie o odszkodowanie, je¿eli odwo³anie...
»
Złoty pierścień miał kształt węża pożerającego własny ogon, Wielkiego Węża, który stanowił symbol Aes Sedai, ale nosiły go także Przyjęte...
»
2) przy omijaniu zachowaæ bezpieczny odstêp od omijanego pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody, a w razie potrzeby zmniejszyæ prêdkoœæ; omijanie pojazdu...
»
DziesiÄ™cioletnie bliżniaczki ze ZÅ‚otego Brzegu stanowiÅ‚y caÅ‚kowite przeciwieÅ„stwo tego, jak ludzie wyobrażajÄ… sobie bliźniacze siostry — byÅ‚y do...
»
36bóle wewnêtrzne stanowi¹ zwykle sygna³ mniej lub bardziej powa¿nej choroby, gro¿¹cej utrat¹ sprawnoœci ¿yciowej, a nawet œmierci¹, st¹d nie tylko "bol¹", ale te¿...
»
W latach piêædziesi¹tych by³o ono g³ówn¹ orientacj¹ teoretyczn¹, obecnie stanowi442jedno z wielu podejœæ, jakimi mo¿e dysponowaæ terapeuta (GAP 1987, Mohl i in...
»
Tak zatem, kiedy następna grupa żałobników weszła do kościoła, myśli inspektora Sloana odbiegły jeszcze dalej w przeszłość niż myśli Cynthii Paterson...
»
błędnym rycerstwem, a te lwy w szczególności żadnym ruchem łapy ani pomrukiem niewystąpiły przeciwko niemu; w dodatku stanowią podarunek dla Jego...
»
— OczywiÅ›cie, Wysoki SÄ…dzie — odparÅ‚ uprzejmie, a nastÄ™pnie przeszedÅ‚ do opisu efektów wywoÅ‚ywanych przez cyjanek na szczurach laboratoryjnych...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.

Ludzie normalni krÄ™cÄ… gÅ‚owami, marszczÄ… brwi i zaÅ‚amujÄ… rÄ™ce, mówiÄ…c: „Nie możemy tego zrozumieć, po prostu nie możemy zrozumieć tego!" Naturalnie, że nie mogÄ…. Ale gdyby mogli zrozumieć duszÄ™ czÅ‚owieka ciemnego, – pojÄ™liby to, i pojÄ™liby doskonale. SÄ… na Å›wiecie dwa rodzaje ludzkie, a jeden z nich przebywa w ciemnoÅ›ci.
Gdy idzie o przedstawianie na scenie zbrodni, wszyscy się na to zgadzają. Policja protestuje przeciw przedstawianiu z obfitością szczegółów zabójstwa policjanta. Kapitaliści są przeciwni codziennym lekcjom poglądowym rozbijania kas ogniotrwałych na ekranie kinematograficznym. Moraliści protestują przeciw przedstawianiu w teatrze i w kinematografie przy każdej sposobności sztuki uwodzenia. Protestują, bowiem uznają tego rodzaju wychowanie tłumów za zgubne dla społeczeństwa.
Otóż obecnie odbywa się taka edukacja w pewnym określonym kierunku. Nie ma nic w dziedzinie gwałtownych przewrotów społecznych, czego by nie wpajano w umysły milionów ludzi za pośrednictwem kinematografu. Oczywiście, może to być tylko zbieg okoliczności. Ale zbieg okoliczności jest również rzeczą realną.
Należy zaznaczyć dwa objawy postępu w dziedzinie polityki kinematograficznej. Jednym z nich jest wzrost liczby nieżydowskich autorów, szerzących żydowską propagandę.
Nie wymieniając nazwisk, łatwo przypomnieć sobie najpopularniejszych autorów nieżydowskich, których książki zostały przerobione na ekran i wystawione przez aktorów żydowskich; wkrótce potem ukazuje się zazwyczaj wzmianka, że autor ten przygotowuje nową sztukę dla kinematografu. W kilku wypadkach te nowe sztuki stanowiły jawną propagandę żydowską. Osiągają tym lepszy skutek, że osłaniają je nieżydowskie nazwiska ludzi znanych w świecie literackim. Trudno wytłumaczyć, czym to się dzieje, jaką rolę odgrywa w danym wypadku chęć odnośnych autorów zasłużenia się na polu filosemickiej propagandy, a ile złożyć należy na karb uprzejmych propozycji ze strony magnatów kinematograficznych, którzy wypłacili tym autorom znaczne sumy i są gotowi zaofiarować im jeszcze znaczniejsze. Wcale nie trudno wmówić w siebie samego, że antysemityzm jest złą rzeczą. Każdy wie, że tak jest. Nietrudno wmówić w siebie podziw dla Izraela. Każdy pisarz chętnie idealizuje jednostkę lub naród; przyjemnością jest pisać o zasługującej na podziw bohaterce lub bohaterze z narodu żydowskiego. W ten sposób nieżydzi pracują dla szerzenia propagandy żydowskiej niemal bezwiednie.
Błąd ten polega oczywiście na tym, że chcąc uniknąć antysemityzmu, wpadają w filosemityzm bez jakiejś dogłębniejszej znajomości charakteru rasy żydowskiej. Ale zarówno jedno jak i drugie jest bezzasadne.
Drugi objaw postÄ™pu w kinematografii – to zniesienie systemu `gwiazd" filmowych. O ile pamiÄ™ta czytelnik artykułów niniejszych, ten sam system ujawniÅ‚ siÄ™ w chwili przejÄ™cia przez Å»ydów wÅ‚adzy nad teatrem amerykaÅ„skim. Niedawno jeszcze caÅ‚y nacisk w sztukach kinematograficznych kÅ‚adziono na nazwiska i osoby, jak Mary, Charlie, Lulu, Fatty itp. sÅ‚awy ekranowe. Nazwisko drukowano wielkimi literami, „gwiazdÄ™" fatografowano; treść sztuki nie miaÅ‚a żadnego znaczenia, wystarczaÅ‚o tylko, że to byÅ‚ „film Chaplina" albo „film Pickforda", lub jakiejkolwiek innej znanej znakomitoÅ›ci kinematograficznej.
Przez wystÄ™py tych wÅ‚aÅ›nie „gwiazd" – „przemysÅ‚" kinematograficzny nabraÅ‚ tak wielkiego znaczenia. Ale system ten posiada swoje niedogodnoÅ›ci. Gdy siÄ™ przyzwyczai publiczność do żądania „gwiazdy", zapotrzebowanie to stanie siÄ™ decydujÄ…cym czynnikiem w interesie. WÅ‚adza żydowska do tego nie dopuÅ›ci. Dla wyÅ‚Ä…czenia wpÅ‚ywu, jaki publiczność może w ten sposób wywrzeć w dziedzinie kinematografu, należy usunąć „gwiazdÄ™". Wtedy wszystkie sztuki filmowe bÄ™dÄ… sobie równe.
Ten wÅ‚aÅ›nie proces odbywa siÄ™ obecnie w dziedzinie kinematografu. Niektóre z „gwiazd" zorientowaÅ‚y siÄ™ w poÅ‚ożeniu i zorganizowaÅ‚y wÅ‚asne towarzystwa filmowe. Mimo to jednak sÅ‚yszymy uporczywie szerzonÄ… opiniÄ™, że „główna rzecz – to sztuka", a nie „gwiazda". DziÅ› już nie widzimy na afiszach kinematograficznych tak wielu nazwisk znakomitoÅ›ci filmowych, widzimy natomiast coraz wiÄ™cej ponÄ™tnych tytułów sztuk samych. `Gwiazda" zeszÅ‚a na plan dalszy.

Powered by MyScript