procesom biznesowym zamiast odizolowanym technolo- ogólnej perspektywy organizacji...

Linki


» Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da siÄ™ wypeÅ‚nić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
traci! czas procesora na zbyt cz(ste testy; zbyt d!ugi czas u$pienia b(dzie oznacza!, "e w'tek b(dzie przebywa! w tym stanie nawet po zako&czeniu zadania, na...
»
Otóż — wracajÄ…c do jÄ™zyka — ma siÄ™ on do sfery znaczeÅ„ tak, jak siÄ™ ma koÅ›ciec do sfery życiowych procesów, najpierw powstawaÅ‚y znaczenia, a potem...
»
Kiedy zobaczyła go dziś na pustyni Mojave, pomyślała, że podlega on wstecznej ewolucji, że jego genetycznie zmieniony organizm staje się czymś w rodzaju zlepka...
»
Materia³y biblioteczne z konferencji organizowanych w latach 1963-1968 przez Biuro Wydawnictw i Bibliotek PAN...
»
Kieniewicz Stefan - Historia Polski 1795-1918(z txt), R9 PoczÄ…tki pracy organicznejspirytusu na g³owê ludnoœci...
»
Wielka ich ró¿norodnoæ, wszechstronnoœæ oddzia³ywania oraz ³atwoœæ organizowania wysuwa je-na pierwsze miejsce w pracy z ma³ymi dzieæmi...
»
Spory midzy organizacjami, wzajemne oskar|enia (rabin Szajewicz nie uznaje legalno[ci wyboru przewodniczcego $ ), sprawiBy, |e w 1999 r
»
Cywilizacja w rozumieniu francuskim i angielskim - to proces, za[ w kulturze, jej wytworach - dzieBach (ksi|ki, obrazy, systemy religijne, filozoficzne) -odbija si specyfika narodu
»
Pierwotny Zakon z Syjonu stworzyli templariusze, by przyjąć do swojej chrześcijańskiej organizacji żydów i muzułmanów i aż do 1188 r...
»
„quasi-wulkanicznej" i samorodnym automatyzmem procesów stabilizuje-nietrwałą orbitę, tak jak wahadło utrzymuje niezmienną płaszczyznę raz nadanego...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.


giom. Struktura organizacyjna IT jest elastyczna i posiada zdolnoœæ adaptacji. Istnieje formalna definicja 2 Powtarzalny, ale Intuicyjny. Istnieje niezaprzeczalne relacji pomiêdzy u¿ytkownikami i stronami trzecimi.
zrozumienie potrzeby organizacji IT, jednak¿e role i Najlepsze praktyki bran¿owe stosuje siê w miejscach obowi¹zki nie s¹ ani sformalizowane ani egzekwowane.
strategicznych. Proces rozwoju i zarz¹dzania struktur¹
Funkcja IT jest zorganizowana w taki sposób, aby
organizacyjn¹ jest wysoce z³o¿ony, postêpuj¹cy i dobrze odpowiadaæ taktycznie, choæ niekonsekwentnie
zarz¹dzany. Szeroko wykorzystywana jest wewnêtrzna i potrzebom u¿ytkownika oraz relacjom z dostawcami.
zewnêtrzna wiedza techniczna. Szeroko stosuje siê
Potrzebê strukturalnej organizacji i zarz¹dzania dostaw-technologie pomagaj¹ce w monitorowaniu organizacyj-c¹ zakomunikowano, ale decyzje ci¹gle jeszcze polegaj¹
nych ról i obowi¹zków. IT wspomaga siê technologi¹, na wiedzy i umiejêtnoœciach kluczowych osób. Do
aby wspieraæ z³o¿one, rozmieszczone geograficznie i zarz¹dzania organizacj¹ IT i relacjami z dostawc¹
wirtualne organizacje. Istniej¹cy proces jest stale stosowana jest pojawiaj¹c¹ siê powszechnie technika.
ulepszany.
3 Zdefiniowany Proces. Role i obowi¹zki organizacji IT i osób trzecich s¹ zdefiniowane. Organizacja IT jest rozwijana, dokumentowana, komunikowana i zgodna ze strategi¹ IT. Zdefiniowano projekt organizacyjny oraz
œrodowisko kontroli wewnêtrznej. Istniej¹ca formalizacja dotyczy relacji z innymi stronami, obejmuj¹c
komitety steruj¹ce, audyt wewnêtrzny oraz zarz¹dzanie dostawc¹. Pod wzglêdem funkcjonalnym organizacja IT
jest kompletna, jednak¿e IT wci¹¿ bardziej skupia siê na rozwi¹zaniach technologicznych zamiast na rozwi¹zywaniu problemów biznesowych. Istniej¹ definicje
funkcji, które maj¹ byæ wykonywane przez personel IT
oraz te, które bêd¹ wykonywane przez u¿ytkowników.
4 Zarz¹dzany i Mierzalny. Organizacja IT jest wysoce z³o¿ona, reaguje proaktywnie na zmiany i obejmuje
wszystkie role niezbêdne, aby spe³niæ wymagania
biznesu. Zarz¹dzanie IT, w³aœcicielstwo procesu, zakres obowi¹zków i odpowiedzialnoœci s¹ zdefiniowane i
zrównowa¿one. S¹ spe³nione istotne wymagania
odnosz¹ce siê do pracowników IT i potrzeba dotycz¹ca fachowoœci. W organizacji funkcji IT zosta³y zastosowane najlepsze wewnêtrzne praktyki. Kierownictwo IT jest fachowe i posiada odpowiednie umiejêtnoœci, ¿eby
zdefiniowaæ, wdro¿yæ i monitorowaæ preferowan¹
37
PO5Planowanie i Organizacja
Zarz¹dzanie inwestycjami IT
COBIT
Kontrola procesu IT Zarz¹dzania inwestycjami IT z celem Kryteria Informacyjne
Zasoby IT
biznesowym zapewniania finansowania i kontroli wydatkowania P skutecznoϾ
ü ludzie
zasobów finansowych
P wydajnoϾ
zapewnia dostarczanie informacji dla biznesu, które odno-poufnoœæ
ü aplikacje
sz¹ siê do wymaganych Kryteriów Informacyjnych i jest integralnoœæ
ü technologia
mierzone przez Kluczowe WskaŸniki Celów
dostêpnoœæ
jest umo¿liwiona poprzez proces planowania strate-
ü urz¹dzenia
zgodnoϾ
gicznego podejmowany w regularnych odstêpach
S rzetelnoϾ
dane
czasu daj¹c podstawê do planów d³ugoterminowych;
plany d³ugoterminowe powinny byæ okresowo przek³a-
dane na plany operacyjne, ustalaj¹c jasne i konkretne Kluczowe WskaŸniki Celu
cele krótkoterminowe
l Procent inwestycji IT spe³niaj¹cy lub
przekraczaj¹cy oczekiwane korzyœci, w
rozpatruje Krytyczne Czynniki Sukcesu, które
oparciu o zwrot inwestycji i zadowolenia
wp³ywaj¹ na okreœlone Zasoby IT i s¹ mierzone
u¿ytkownika
przez Kluczowe WskaŸniki Wydajnoœci
l Rzeczywiste wydatki IT jako procent
ca³kowitych wydatków organizacji w stosunku
do celów
Krytyczne Czynniki Sukcesu
l Rzeczywiste wydatki IT jako procent
dochodów w stosunku do celów
l Procent zrealizowanych bud¿etów, przezna-
l Wszystkie koszty zwi¹zane z IT s¹ zidentyfikowane i sklasyfikowane czonych na IT przez w³aœcicieli procesów
l Jest utrzymywany skuteczny spis maj¹tku IT, który u³atwia biznesowych
dok³adny pomiar kosztów
l Brak projektu opóŸnionego z powodu zw³oki
l S¹ zdefiniowane formalne kryteria inwestycyjne dla podejmowa-w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych lub
nia decyzji w procesie zatwierdzania daj¹ce siê przystosowaæ do niedostêpnoœci œrodków finansowych
wszystkich typów projektów
l Jest zdefiniowany plan dostaw IT dostarczaj¹cy ca³oœciowej informacji (kontekstu), tak aby istnia³ jasny pogl¹d na temat trwaj¹cych prac i inwestycji, cykli technologicznych oraz zdolnoœci do ponownego u¿ycia komponentów technologicznych l Proces podejmowania decyzji inwestycyjnych jest zdefiniowany i uwzglêdnia wp³ywy d³ugo- i krótkoterminowe, wp³ywy miedzywy-dzia³owe, uzasadnienie biznesowe, realizacjê korzyœci, wk³ad strategiczny i zgodnoœæ z technologiczn¹ architektur¹ i kierunkiem l Aby zezwoliæ na dokonanie jasnego wyboru opartego na wp³ywach, wymiernych korzyœciach, ramach czasowych i wykonalnoœci, decyzje Kluczowe WskaŸniki Wydajnoœci
inwestycyjne wymagaj¹ prezentacji, wraz z opcjami i alternatywami l Bud¿et i inwestycje IT s¹ zgodne ze strategi¹ IT i planami biznesowymi l Procent projektów u¿ywaj¹cych standardo-l Wydatkowane zatwierdzone uprawnienia s¹ jasno delegowane wych modeli inwestowania i bud¿etowania IT
l Bud¿et, która pokrywa do koñca wydatki posiada rozpoznawalnych l Procent projektów posiadaj¹cych w³aœcicieli z
i odpowiedzialnych w³aœcicieli i jest on wydatkowany we w³aœci-obszaru biznesu
wym czasie oraz œciœle œledzony w sposób zautomatyzowany l Liczba miesiêcy up³ywaj¹cych od ostatniego
przegl¹du bud¿etów

Powered by MyScript