67

Linki


» Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
- Myślę, że szukamy czegoś w tym rodzaju, ale prawie zawsze albo nas oszukują, albo my oszukujemy, Paryż - to miłość na ślepo, wszyscy jesteśmy beznadziejnie...
»
Ellen pospieszyła z odpowiedzią...
»
Lęk o to, jak się wypadnie jest zmorą każdej fazy kontaktu seksualnego...
»
— Och, Gino...
»
Breakpoint 1075Breakpoints 1075BuildProject 1075Configuration 1075Configurations 1075Database 776Debugger 1075Document...
»
dyskutant; urodzony przywódca; pełen ambicji; silna motywacja wewnętrzna;koń roboczy; silnie skoncentrowany na karierze...
»
— Więc nie zdziwiliście się wczoraj, kiedy wam powiedział, że już nie musicie przychodzić?— Nie, proszę pana...
»
Szkoła
»
88III
»
Zabrakło czasu na dokładne rozpoznanie przed akcją...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.

Koncepcje patriotyzmu i s³u¿by ojczyŸnie w polskiej literaturze pozytywizmu
68. Wokulski - co mnie fascynuje i budzi szacunek, a co dra¿ni i wzbudza sprzeciw.
69. Judym - co mnie fascynuje i budzi szacunek, a co dra¿ni i wzbudza sprzeciw.
70. Dwa spojrzenia na literaturê - Sienkiewicz - ¯eromski
71. Obraz "chorego" spo³eczeñstwa w "Lalce" Boles³awa Prusa
72. "Lalka" to powieœæ o straconych z³udzeniach - czy siê z tym zgadzasz?
 
M£ODA POLSKA:
73. Prze³om pomiêdzy epokami: pozytywizm - M³oda Polska
74. Poezja Staffa na tle wspó³czesnych mu nurtów poetyckich
75. "Wesele" Wyspiañskiego jako synteza sztuk
76. Zwi¹zki M³odej Polski z romantyzmem
77. Wieœ w utworach ¯eromskiego i Reymonta
78. Tematy i idee liryki m³odopolskiej
79. Ró¿ne techniki artystyczne w prozie modernistycznej: realizm, symbolizm, impresjonizm
80. Bohaterowie ¯eromskiego w poszukiwaniu sensu ¿ycia
81. Poezja m³odopolska jako wyraz niepokoju cz³owieka koñca wieku
82. Historia, a wspó³czesnoœæ w "Weselu" Stanis³awa Wyspiañskiego
83. Uroda i brzydota œwiata jako kategorie estetyczne w utworach ¯eromskiego
84. M³odopolskie sny o znu¿eniu, sny o potêdze
85. Inne nazwy M³odej Polski i ich uzasadnienie
86. Widzenie filistra w literaturze polskiej
87. Bohaterowie Stefana ¯eromskiego wobec epoki romantyzmu i pozytywizmu.
88. Elementy naturalizmu w wybranych utworach literackich.
 
XX-LECIE MIÊDZYWOJENNE:
89. Program artystyczny Awangardy
90. Tendencje klasycystyczne i awangardowe w liryce XX wieku
91. Zniewolenie form¹ w "Ferdydurke" Gombrowicza.
92. Propozycje moralne w ujêciu Josepha Conrada i Alberta Camusa
93. Cz³owiek i urz¹d w "Procesie" Kafki
94. Moralne problemy w "Granicy" Zofii Na³kowskiej
95. Oryginalny œwiat poezji Leœmiana
96. Futuryzm, ekspresjonizm, surrealizm jako techniki artystyczne
97. Problem odpowiedzialnœoci moralnej w literaturze XX wieku
 
LITERATURA WSPÓ£CZESNA:
98. Dramat Mro¿ka jako wyzwanie wobec tradycji
99. Broniewski - poeta buntu i prze¿yæ osobistych
100.Si³a i s³aboœæ cz³owieka w literaturze o wojnie i okupacji.
101.Omów najbli¿sze Ci wiersze Zbigniewa Herberta
102.Proza Na³kowskiej i Borowskiego wobec doœwiadczeñ "epoki pieców"
103.Wspó³czesna literatura faktu, jej tematy i znaczenie.
104.Tragedia m³odych w poezji Krzysztof Kamil Baczyñskiego i Tadeusza Gajcego.
105.Cz³owiek zniewolony - ³agry sowieckie na przyk³adzie wybranych utworów literackich
106.Charakterystyczne cechy liryki wybranego poety wspó³czesnego - Zbigniew Herbert
107.Interpretacja wybranego wiersza
108.Metaforyczny sens "D¿umy" i filozoficzna wymowa powieœci
 
INNE:
109.Twoja znajomoœæ teatrów warszawskich, repertuar, aktorzy, re¿yserzy
110.Esej, felieton, artyku³ - omów na przyk³adzie wybran¹ formê.
111.Rola tytu³u literackiego na wybranych przyk³adach
112.Polskie systemy wersyfikacyjne, omów podaj przyk³ady
113.Omów funkcje jêzyka
114.Zwi¹zki frazeologiczne i kryteria ich podzia³u
115.Zró¿nicowanie stylistyczne wspó³czesnej polszczyzny
116.Zapo¿yczenia jêzykowe.
117.Przedstaw znane ci s³owniki jêzyka polskiego. Kiedy i w jaki sposób z nich korzystasz?
118.Archaizmy, pojêcie, podzia³, przyk³ady
119.Neologizmy, pojêcie, podzia³, przyk³ady
120.Stylizacja jêzykowa i jej odmiany
121.Twórczoœæ Norwida jako kontynuacja i przekroczenie tradycji romantycznych
122 Terapeutyczny sens "Ksi¹g narodu i pielgrzymstwa polskiego" oraz "Pana Tadeusza"
123.Co to jest sentymentalizm?
124.Motywy malarskie i muzyczne w literaturze
125.Druga strona wojny w "Pamiêtnikach z Powstania Warszawskiego"
126.Realne i etymologiczne znaczenie pojêæ biblijnych i mitologicznych
Problematyka moralna "Antygony"

Powered by MyScript