musimy zrobić, aby móc zakreślić jego większą część?Podsumowanie* Przyjrzeliśmy się niektórym korzyściom płynącym z pozytywnegonastawienia w...

Linki


» Dzieci to nie ksiÄ…ĹĽeczki do kolorowania. Nie da siÄ™ wypeĹ‚nić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
– SkoroĹ› go nie widziaĹ‚, skÄ…d moĹĽesz wiedzieć, ĹĽe byĹ‚ na strychu? – Toć jego wĹ‚asna ĹĽona musiaĹ‚a chyba wiedzieć, gdzie przebywa! –...
»
było pilno porwać z teatru tę, która miała zostać hrabiną de Telek, i zabrać ją daleko, bardzo daleko; tak daleko, aby była tylko jego niczyja więcej!...
»
· Automatyczne uleganie autorytetom oznaczać może uleganie jedynie symbolom czy oznakom autorytetu, nie zaś jego istocie...
»
współobywatelom, ĹĽe wĹ‚aĹ›ciwie jego wypychano, aĹĽeby siÄ™ biĹ‚ z synem margrabiego o obra- zÄ™ ksiÄ™cia Napoleona – mais je leur ai dit 353 –...
»
Wątpliwości co do stanu psychicznego świadka i jego stanu rozwoju umysłowego mogą wynikać z informacji uzyskanych od innych osób w toku postępowania przygotowawczego, w...
»
Mieszka, który do innego obejścia i innych stosunków przywykł z Jordanem, drażniła zarówno wyniosłość biskupa, jak i to, że pod bokiem jego, który zwykł...
»
JednakĹĽe gdy opuĹ›ciĹ‚ swe zakrwawione rÄ™ce – gdy od trucizny dotyku Foula jego usta poczerniaĹ‚y i napuchĹ‚y tak, ĹĽe nie mĂłgĹ‚ dĹ‚uĹĽej wytrzymać dotyku...
»
Wejście do tego zakątka ciepła i światła przyniosło Mellesowi ogromną ulgę; poczuł, jak pod wpływem ciepła rozluźniają się jego napięte mięśnie...
»
zanosiÂło siĂŞ na to, Âże wpÂływ jego stanie siĂŞ powszech­nym; ale BĂłg wypuĹ“ciÂł ze swego oĹ“rodka bÂłyskawicĂŞ mocy, bÂłyskawicĂŞ gniewu potĂŞÂżniejszÂą od...
»
Wytworzenie się przywiązania zależy od wrażliwości matki na potrzeby dziecka, ale również od jego temperamentu (dzieci częściej reagujące strachem silniej reagują...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.


* Widzieliśmy, że korzyści te tworzą coś w rodzaju koncentrycznie
ułożonych okręgów - korzyści dla nas samych mają wpływ na korzyści dla
naszych klientów.
* Zwróciliśmy uwagę na trzy korzyści, jakie sami odnosimy jako
zarządzający firmą: zwiększenie efektywności zarządzania, wyższa samoocena
(poczucie własnej wartości) i zwiększone szanse na awans.
* Spośród korzyści dla tych, którymi zarządzamy, wymieniliśmy lepszą
motywację do pracy, efektywną pracę zespołową, wzór do naśladowania dla
naszych pracowników.
* Z pozytywnego nastawienia korzystają też ci, którzy zarządzają nami:
jako efektywni pracownicy podnosimy swoim pozytywnym nastawieniem jakość
zarządzania firmą.
* Na różny sposób skorzystają z pozytywnego nastawienia także klienci. W
atmosferze konkurencji i nacisku na jakość usługi, jaka panuje w
dzisiejszych czasach, nie można nie zauważyć, jak ważne jest pozytywne
nastawienie w tych kwestiach.
* Pod koniec rozdziału mieliśmy sposobność dostrzeżenia, w jakich
obszarach można osiągnąć największe korzyści z pozytywnego nastawienia i co
musimy zrobić, aby się tak stało.
+
Rozdział 6.&
Jak wykształcić w sobie
pozytywne nastawienie?
Pięć podstawowych zasad
W rozdziale tym podsumujemy wszystko, co dotychczas zostało powiedziane
na temat pozytywnego nastawienia, i sformułujemy pięć podstawowych zasad,
które pomogą nam wykształcić w sobie pozytywne myślenie. Po przeczytaniu
tego rozdziału:
* poznamy pięć podstawowych zasad,
* ocenimy, w jakim stopniu udało nam się zastosować je w pracy,
* zaczniemy planować przyszłą pracę uwzględniając pozytywne nastawienie.
A oto pięć podstawowych zasad, czyli to, co jest niezbędne, aby nasze
nastawienie mogło się stać pozytywne:
1. Bądź profesjonalistą.
2. Bądź wizjonerem.
3. Zachowaj dobrą kondycję fizyczną.
4. Postępuj fair.
5. Działaj zespołowo.
Bądź profesjonalistą
Słowo "profesjonalizm" zyskało w języku współczesnym szerokie znaczenie.
Wypowiadając je tutaj mamy na myśli przede wszystkim sposób podejścia do
wykonywanych zadań. Dlatego pierwszą zasadą, jaką powinien się kierować
każdy, kto chce być pozytywnie nastawiony do pracy, jest praktyczna
realizacja hasła: "bądź profesjonalistą". Co to oznacza dla każdego z nas?
Spróbujmy zrobić następujące ćwiczenie:
Wyobraźmy sobie, że posługujący się naszym językiem mieszkaniec jakiejś
obcej planety usiłuje się od nas jak najwięcej dowiedzieć na temat naszej
pracy i naszych sposobów zarządzania ludźmi. W rozmowie pada słowo
"profesjonalizm". Kosmita pyta swoim metalicznym głosem: "A co to znaczy
profesjonalizm?" Co mu odpowiemy? Poniżej możemy zapisać wszystkie słowa
kojarzące się z tym tematem. Pyta też, jakie słowa byłyby antonimami tych,
których używamy w celu zdefiniowania terminu "profesjonalizm". Te słowa
należy wpisać obok. W tabeli są już dwa przykłady słów, które mogą się
przydać.
(Tabela składa się z trzech rubryk. Pierwsza to miejsce, gdzie należy
wpisać słowa kojarzące się z profesjonalizmem. Druga rubryka nazwana
jest"Profesjonalizm to:" - tutaj wpisano już dwa słowa: uczciwość, jakość.
Trzecia rubryka - "Profesjonalizm to nie:" również zawiera dwa słowa:
nieuczciwość, pozory jakości.)
Jak poszło? Czy udało nam się znaleźć słowa opisujące profesjonalizm?
Przyjrzyjmy się przez chwilę sporządzonej przez nas liście, zwracając uwagę
na słowa mające pozytywne i negatywne znaczenie. W jaki sposób mogą się one
łączyć z pozytywnym nastawieniem? A co ważniejsze - czy mogą się łączyć z
naszym pozytywnym nastawieniem? Słowa, które oznaczają dla nas
"profesjonalizm", wpiszmy w poniższe trzy ramki:
Ramka 1 (największa) - "Mocne strony mojego profesjonalizmu:".
Ramka 2 (średnia) - "Cechy świadczące o profesjonalizmie, których mi nie
brakuje:".
Ramka 3 (najmniejsza) - "Słabe strony mojego profesjonalizmu:".
Na pewno jest już dla nas oczywiste, jak mocny związek zachodzi między
pozytywnym nastawieniem w zarządzaniu a profesjonalizmem. Powinniśmy już
też rozumieć, dlaczego ramki są różnej wielkości. Na wszelki wypadek -
gdyby to nie było jeszcze dla nas klarowne - wyjaśnijmy: w ramce trzeciej
nie ma zbyt wiele miejsca, abyśmy nie mogli zbyt długo myśleć o sobie źle.

Powered by MyScript