Podświadomość (zob...

Linki


» Dzieci to nie ksiÄ…ĹĽeczki do kolorowania. Nie da siÄ™ wypeĹ‚nić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
62pochodne * (zob...
»
64
»
Czytałam dalej i przyłapałam się na tym, że zaczęłam tupać nogą, żeby stłu­mić narastającą złość...
»
Kapitan skierował statek w dół rzeki, w stronę otwartego oceanu...
»
L Kaseta CHS016 współpracuje tylko z zasilaczami z grupy IC695...
»
- A dlaczego są tacy probrytyjscy?- Nie mam pojęcia...
»
AutohipnozaTak byÂło równieÂż z Marilyn Monroe...
»
Gdy stał, zaglądając do środka, zza rogu wyłoniła się jakaś znajoma postać...
»
162 to zwyczajny M-ski, to znaczy taki, jakim widzieliÂśmy go w szkole, na manifestacjach albo na jednej z polan oliwskiego lasu...
»
połowy nie mogę zdradzić...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.

Nieświadomość) Pojęcia
- a spostrrreżenia 481, 483 - 484 - a symbolizm 482 - 483
- czasu 215 - 216
-, doniosła rola języka 487 - 488 - licżb 21B
-, nauczanie 489 - 490
-, rozwój 213 - 218, 482 - 490 - - a nauczanie 217 - 218
- - a - spostrzeganie przestrzeni i odległaści 214 - 215
- -, znaczenie doświadczenia 213 - 214 --~ -, związków przyczynowych 217
-, wpływ na doświadczenie 488 Potiomyetitis (zob. Paraliż dziecięcy) Pomiary
695
Pomiary inteligencji iG - 17, 205 - 20 7, 605 - B27 (zob.. także Testy inteligencji) - osobowości 94
- postępów w nauce 628 - 646 (zob. także Ocenianie, Testy)
- przyrostu wiadomości 389 - 392
-, statystyczne opracowywanie danych 589 - 604 (zob. także Statystyka w naukach pedagogicznych)
- wysokości i ciężaru ciała 184 - 189 - zdolności 605, 620 - 625
Poniżenie, strach przed nim 246 - 247 Popęd
- do aktywności 230 - 231
- do wykorzystywania intelektu 230 - 231
Poradnictwo psychologiczne 63 - 68 - - a podstawa młodzieży 67 - 68 - -, znaczenie 64 - 65
Poradnie psychologiczne 586 Porażenie mózgowe
- -, częstość występowania 142 - 143 - -, stosowane środki wychowawcze 143 - 144
- - tv Eur opie 14~ - 143 Posta~,-_~
-, definicja 30.
-, doniosle znaczenie w motywacji - 426
-; ich modyfikacja 312 - 316 -, ich rozwój 41, 234, 307 - 311 -, intensywnośe 311
-- jako oceny 316 - 317 - społeczne 294 - 295 -, trwałość 311 - 312
-, ukierunkowanie 311 - 312
-, v~·czasny okres rozw oju 307 - 311 - wobec samego siebie 226 - 227 -, wymiary 311 - 312
-, zakres 311 - 312 Postępy ucznió4c·
- -, ocena 629 - 630
- -, sprawozdania 643 - 645 Potrzeby
- ludzkie ~29 - 231
-~ nieświadome i półświadome 421, - 432
- przetrwania i powodzenia 229 - 23 - związane z pojęciem własnego j Fracownicy społeczni 133, 135, 149 Pragnienia 493 - 495, 496 - 497, 509 Prawo ćwiczenia 375
- efektu 375 - 376 -- gotowości 375 Program szkolny
- - a zmiana ,postaw 314 - 315
- - a zainter=~sowania dzieci 323 - 324 Projekcja 100, 111 - 112
Prób i błędów metoda, w rozwiązywaniu problemów 498 - 500
Przechowanie w pamięci przedmiotó~.s wykładanych w college'u 398 - 400 Przeciętne 593 - 595, 598
Przedszkolne dzieci
- -, rozwiązywanie problemów 218 - 219 - -, rozwijanie sprawności 467 - 468 Przed2iał interdecylowy 597
- interkwartylowy 597 Przemieszczony gniew 261 - 262 Przestępczość młodocianych 66, 131
- - a przystosowanie społeczne 299 - 303
-- - a środowisko 291 - -, definicja 299 - 300 - -, wplyw kar 302 - 303 - -, zapobieganie 301 - 303 Przestrzeń i odległość, spostrzeganie 214 - 215
Przycz3·nowe związki, rozwój pojęć 217 Przyjaźń 351 - 352
425 - Przyjemność 2B4 - 265
Przykrości nagromadzenie 260 - 261 Przyrost wiadomości i umiejętności - - - -, istota 392 - 400
- - - -, mierzenie 390 - 392 - - - nieokreślony 390 - 391 - - - - określony 392
Przyspieszanie promocji z klasy do klasy 679 - 680
Przystosowanie 98 - 122, 575 - 576, 579 - 580
- a poczucie bezpieczeństwa 114 - 118 (zob. także Poczucie bezpieczeństwa) - do samego siebie 48 - 49
-, istota 98 - 101
- jako zdolność stawienia czoła rzeczywistości 101 - 103
- nauczyciela 102 - 103, 121 431 - -, rola szkoły 98
- społeczne 280, 292, 299 - 303, 575 0 - 5?6, 579 - 580
a 231 - u dzieci upośledzonych I27 - 128, 139 - 146, 148 - 151 (zob. także Dzieci upośledzone)
- w grupie I20 -I2~
Przystosowanie, złe 100 - 101, 103 -114 (zob, także poszczególne typy xtego przystosowania)
- -, projekcja 111 - 112 - -, racjonalizacja 113 - -, substytucja 108 - 110
- -, ;,szufladkowanie" (compartmentalization) 112 -113
- -, ucieczka od rzeczywistości 103 - 107
Przyswajanie i przechowywanie w pamięci
- - - - - po zakońezer~iu nauki 396 - 400
- - - - - w trakcie nauki 393 - 398 Przyw ódcy 93
Pseudoprzystosowanie 103 - 114 (zob. #akże Przystosowanie, złe) Pseudowartości 327 - 328
Psychologiczne kryterium normalności 294
Psychologia - a uczenie się 11 - 14 -; definicja 14 - 15
- postaM 380 - 384, 386'
- -, pojęcie całości i jej części 381 - -, rola wglądu 381 [- 382 - społeczna klasy szkolnej 19 - 20
- vs~ychowawc~a
- -, badania 1B - 20 - --, cele 23 - 24
- -, charakterystyka 14 - 15; 20 - -, definicja 14 - 15
- -, metody 21 - 23 (zob. także Badania, metody)
-- zachowania celowego 382 - 384 Psychologowie 11, 12 - 17
- szkolni 133, 135
Fubiiczny system oświata 3B - 39
Racjonalizacja 113 - 114
Rasowe czynniki a rozwój fizyczny 193 Reakcja potwierdzająca 376
Reakcje - dzieci 33 - 3B
- prawidłowe, uczenie się 34 - 36, 44 - 45
- słowne, wzrost liczby - słów w_ zdaniu Regresja 105, 106, 110 [212 Reumatyzm (zob. Gościec)
Rodzina - a funkcjonowanie społeczne 285 - 286 - a postawy dziecka 307 - 311
Role społeczne 295 - 296 Rozumowanie -, definicja 496
-, nauczanie 50? - 522
-, transfer w uczeniu się 446 - 447 Rozwiązywanie problemów 493 - 523 - - a fakty 510 - 511
- - a pragnienia 493 - 495, 496 - 49 i - -, definicja 498, 506
- -, formy nawykowe 497 - 498, 506 507
- - "instynktowne" 497, 506 - 507 - jako proces 501 - 507
- - metoda prób i błędów 498 - 500, 506 - 507
- -, motywacja w uczeniu się 516 - 519 - -, nauczanie 507 - 522
- - - a zakres wychowania 508 - 513 - - --, metody 513 - 522
- - naukowe 501 - 507, 513, 514
- -, ocena i sprawdzanie możliwy ch rozwiązań 503 - 504, 512 - 513
- -, oryginalność 511 - 512
-r - przez wgląd 500 - 501, 506 - 507
- -, rozpoznawanie poziomu problem~~ 508 - 510
- -, rozwój zdolności 218 - 220 - -, terminologia 495 - 496
- - u dzieci przedszkolnych 218 - 219 - - u dzieci szkolnych 219 - 220
-- - w arytmetyce 537
- - zastępcze 501, 506 - 507 Rozwojowe (genetyczne) badania 22 Rozwód 153 - 183
- a cechy osobowości 155 - 156
- a dojrzewanie 174 - 176 (zob. także Dojrzewanie)
- a kierowanie 48 - 49
- a uczenie się 30 - 31, 30; 154 - 155 -auszyioczy191 - a wychowanie 157 - 158
- anatomiczny 189 - 191
- emocjonalny 223 - 267 (zob. także Emocjonalny rozwój)
-, etapy 162
- fizyczny 184 - 203 (xob. także Fizyczny rozwój)

Powered by MyScript