[12] Dzieci zaginione w Nevesinfu w czerwcu 1992 roku:Sipković - siedem dni, bez imienia,Asim Śipković (17 lat)Huso Śipković (3 lata)Huso Alićić (8...

Linki


» Dzieci to nie ksiÄ…ĹĽeczki do kolorowania. Nie da siÄ™ wypeĹ‚nić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
co są najgotowsi do ofiary? Posłuchajcie! Chcecie walki? Macie ją przed sobą; godna Polski i polskich dzieci, będzie to bój nie mniej srogi, nie mniej...
»
Wytworzenie się przywiązania zależy od wrażliwości matki na potrzeby dziecka, ale również od jego temperamentu (dzieci częściej reagujące strachem silniej reagują...
»
2014-02-25 19:17 184925 142777 Podstawy Automatyki\Inne\Podstawy automatyki\y automatyki\¦ćwiczenia\¦ćwiczenia\Podstawy_Automatyki_(Cwiczenia_Z...
»
02-01-11 11 01 12 kolo1 rutkowska xxx Grupa C 1...
»
Należy wspomnieć, że wielu teologów począwszy mniej więcej od XII wieku stworzyło dla dzieci nieochrzczonych ich własne, odpowiednie dla nich piekło...
»
Na jednym biegunie można by umieścić badaczy oceniających rozmiaryprzemocy na 2-4% populacji, na drugim zaś tych, którzy są zdania że70-90% dzieci doświadcza...
»
Gdy w roku 1949 odwiedziłem Szuberta i w rozmowie poruszyliśmy ten temat, Szubert starał się tłumaczyć ich mówiąc, że “przecież oni też chcieli żyć”...
»
filmowaniu i fotografowaniu!Dr Leszek Żebrowski logicznie podwaźa tamtą relacjęNieławickiego z relacji jego "towarzysza" przypominając, że w 1944 roku na...
»
Gdy oczy zaczęły pracować sprawniej, w 1982 roku Sean zaczął zwiększać tempo czytania, a obecnie należy do niego wyśmienity rekord w tej dziedzinie, wynoszący...
»
Na początku roku 1964 The Outlaws nagrali singla "Keep A Knocking"/"ShakeWith Me" (HMV) i przyznać trzeba, że kowboj ski image zespołu mógł okazać się w tymwypadku...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.

11]
Reportaż - uobecnienie prawdy o człowieku...
233
ŚLAD 3: Wartość faktograficzną mają również dołączane do reportaży prasowych i książkowych fotografie, mapy, szkice. Pomagają one odbiorcy wyobrazić sobie w szczegółach świat, który jest przedmiotem reportażu. Mogą mieć charakter towarzyszącej słownemu opisowi ilustracji, zastępować ten opis lub go interpretować [por. reprodukcja obrazu Jerzego Dudy-Gracza wyeksponowana ponad reporterskim opisem dzieła w "Przemienieniu w Toporowie", a także całe cykle fotograficzne dołączane do reportaży Barbary Wachowicz czy Melchiora Wańkowicza albo stosowane w najnowszej prasie publikowanie obok siebie reportażu pisanego oraz fotoreportażu połączonych wspólnym wątkiem tematycznym, jak reportaż "Kotłownia" Wojciecha Tochmana ilustrowany zdjęciami Jerzego Gumow-skiego i towarzyszący mu fotoreportaż "Jama Borisavać" Jerzego Gumow-skiego ilustrowany komentarzem Wojciecha Tochmana - w "Magazynie Gazety" z 4.10.2001, s. 6-11 i 12-13].
ŚLAD 4: Poprzez przytaczanie wypowiedzi postaci w mowie niezależnej stworzenie odbiorcy szansy na wcielenie się w role słuchacza i powiernika, który bez pośrednictwa osób trzecich może "na własne uszy" poznać myśli i emocje bohaterów, a śledząc właściwości ich zindywidualizowanej, często zabarwionej gwarowo lub środowiskowo mowy, poznać też ich samych (por. prostotę, bezpośredniość, ekspresy wność i szczerość wypowiedzi "pana z rowerem" oraz zdystansowanie, powściągliwość i przemyślenie słów księdza - w "Przemienieniu w Toporowie" czy funkcja prezentatywna niegramatyczności i angielskich wstawek mowy polskiego Żyda wędrującego wraz z reporterem po Dublinie - w "Jestem Bloom", por. cytat [5]).
ŚLAD 5: Semantycznie motywowane operowanie formami czasów gramatycznych, które pozwala reporterowi na przybliżanie do odbiorcy (czas teraźniejszy) i oddalanie (czas przeszły) perspektywy oraz zamykanie (aspekt dokonany czasownika) i otwieranie (aspekt niedokonany) świata przed czytelnikiem. W "Przemienieniu w Toporowie" dominuje czas teraźniejszy (a wiec także aspekt niedokonany), będący czasem spotkania reportera z mieszkańcami wsi i włączający czas odbioru tekstu do świata przedstawionego.
Znacznie bardziej skomplikowane układy czasowe znajdziemy w reportażu Barbary Wachowicz "Malwy na lewadach", gdzie każdy z czasów gramatycznych skupia w sobie wiele różnych czasów realnych. I tak czas
234
GATUNKI WYPOWIEDZI w ANALIZIE STYLISTYCZNEJ

Powered by MyScript