Rozdział 2...

Linki


» Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.
»
Uzdrawianie duchoweWyniki badań nad duchowym uzdrawianiem świadomie omawiam w rozdziale poświęconym modlitwie Huny, ponie­waż uzdrawianie to nie jest...
»
W zaproponowanych w Planie działania na końcu rozdziału ćwicze­niach przedstawię ci kilka praktycznych, ciekawych sposobów utrwale­nia nowych technik...
»
Rozdział wrześniowy We wrześniu Stara Dama wyznała samej sobie, że minione lato było dziwnie szczęśliwe, a niedziele i te sobotnie popołudnia...
»
Rozdział piątyInspektor policji Były inspektor policji...
»
ROZDZIAŁ SZÓSTYKŁOPOTY W PRALNIZielone frontowe drzwi domu pod numerem trzydziestym drugim przy ulicy Windsor Gardens wolno się uchyliły i w szparze...
»
Rozdział 40Podczas śniadania głównym tematem rozmów była Brazylia i wszyscy starali się patrzeć z jak najlepszej strony na projekt Angela związany z...
»
Rozdział jedenastySelsey, Anglia— W życium nie widział czegoś takiego, Mabel — opowiadał Arthur Barnes żonie przy śniadaniu...
»
 Rozdział V„Amerykański Disraeli”,– Żyd nad-władcaJakkolwiek wojna zmniejszyła siłę żydowską przy Wall Street przez to,...
»
Na zakończenie tego rozdziału możemy powiedzieć, że pfóby syntezy są obiecujące, ale dopiero zapoczątkowane...
»
Rozdział 9 Pij gorącą naftę, psie!  Skały powoli zbliżyły się do siebie...

Dzieci to nie książeczki do kolorowania. Nie da się wypełnić ich naszymi ulubionymi kolorami.

Kontenery typu vector oraz string..................................................... 89
Zagadnienie 13. Lepiej stosować kontenery vector oraz string niż dynamicznie
przydzielać pamięć tablicom........................................................................................90
Zagadnienie 14. Stosujmy metodę reserve, by uniknąć zbędnego przemieszczania
elementów w pamięci...................................................................................................93
Zagadnienie 15. Bądźmy ostrożni i wyczuleni na zróżnicowanie implementacji
kontenerów typu string.................................................................................................96
Zagadnienie 16. Powinieneś wiedzieć, jak przesyłać dane z kontenerów vector
i string do klasycznego interfejsu zgodnego z C........................................................102
Zagadnienie 17. Sztuczka programistyczna „swap trick” pozwalająca
na obcięcie nadmiarowej pojemności ........................................................................106
Zagadnienie 18. Unikajmy stosowania wektora typu vector...............................108
Rozdział 3. Kontenery asocjacyjne ................................................................... 111
Zagadnienie 19. Ten sam czy taki sam — zrozumienie różnicy pomiędzy
relacjami równości a równoważności ........................................................................112
Zagadnienie 20. Określajmy typy porównawcze dla kontenerów asocjacyjnych
zawierających wskaźniki............................................................................................117
Zagadnienie 21. Funkcje porównujące powinny dla dwóch dokładnie równych
wartości zawsze zwracać wartość false......................................................................122
Zagadnienie 22. Unikajmy bezpośredniego modyfikowania klucza w kontenerach
typu set i multiset .......................................................................................................126
Zagadnienie 23. Rozważmy zastąpienie kontenerów asocjacyjnych
posortowanymi wektorami.........................................................................................133
Zagadnienie 24. Gdy efektywność działania jest szczególnie istotna, należy bardzo
uważnie dokonywać wyboru pomiędzy map::operator[]() a map::insert()................140
Zagadnienie 25. Zapoznaj się z niestandardowymi kontenerami mieszanymi ...............146
Rozdział 4. Iteratory ........................................................................................ 151
Zagadnienie 26. Lepiej wybrać iterator niż const_iterator, reverse_iterator
czy const_reverse_iterator..........................................................................................151
Zagadnienie 27. Stosujmy funkcje distance() i advance(), by przekształcić
typ const_iterator na typ iterator ................................................................................155
Zagadnienie 28. Jak stosować metodę base() należącą do klasy reverse_iterator
w celu uzyskania typu iterator?..................................................................................159
Zagadnienie 29. Rozważ zastosowanie iteratorów typu istreambuf_iterator
do wczytywania danych znak po znaku.....................................................................163
Rozdział 5. Algorytmy...................................................................................... 165
Zagadnienie 30. Upewnijmy się, że docelowe zakresy są wystarczająco obszerne .......166
Zagadnienie 31. Pamiętajmy o dostępnych i stosowanych opcjach sortowania .............171
Zagadnienie 32. Stosujmy metodę erase() w ślad za algorytmami kategorii remove(),
jeśli naprawdę chcemy coś skutecznie usunąć z kontenera .......................................177
Zagadnienie 33. Przezornie i ostrożnie stosujmy algorytmy kategorii remove()
wobec kontenerów zawierających wskaźniki ............................................................182
Zagadnienie 34. Zwracajmy uwagę, które z algorytmów oczekują
posortowanych zakresów ...........................................................................................186
Spis treści
7
Zagadnienie 35. Implementujmy zwykłe porównywanie łańcuchów znaków bez
rozróżniania wielkości liter za pomocą mismatch() lub lexicographical_compare() ....190
Zagadnienie 36. Zrozum prawidłową implementację algorytmu copy_if()....................196
Zagadnienie 37. Stosujmy accumulate() lub for_each() do operacji grupowych
na zakresach ...............................................................................................................198
Rozdział 6. Funktory, klasy-funktory, funkcje i inne........................................... 205
Zagadnienie 38. Projektowanie klas-funktorów do przekazywania przez wartość ........205

Powered by MyScript